Sunday, January 31, 2010

Bekas Suami Azza Elite Tidak Pedulikan Anak


PELAKON dan penyanyi, Azza atau nama sebenar Azzarima Zawari cukup cekal menerima ketentuan takdir. Dia tidak pernah kesal dengan keruntuhan rumah tangganya.

Walau pun harus membesar dan menguruskan anaknya, Marissa Janna, 5, bersendirian tanpa sokongan bekas suami, Mohd. Ehsan Tun Ahmad Zaidi Adruce atau Ehsan, Azza pasrah dan redha dengan dugaan yang diberikan-Nya.

Biarpun hidup bersendiri dan harus menunaikan tanggungjawab sebagai ibu tunggal, Azza tidak sedikit pun mengeluh dengan 'ketiadaan' Ehsan untuk melunaskan tanggungjawabnya sebagai bapa.

Malah, setulusnya cinta Azza terhadap bekas suaminya itu, seteguh itulah kepercayaan dan keyakinannya terhadap Ehsan.

Jika orang lain, sudah pasti akan bertekak dan bergaduh besar dengan sikap tidak bertanggungjawab sebegitu, namun tidak bagi Azza. Berkali-kali dia menegaskan, pasti ada sebab tertentu yang menghalang Ehsan sehingga dia langsung tidak bertanya khabar atau menjenguk anaknya.

"Buat masa ini, anak saya dibela oleh ibu di Taiping, Perak. Hanya saya yang mengurus dan membela Marissa.

"Bekas suami tidak pernah sekali pun datang menjenguk atau menghubungi Marissa. Kali terakhir dia datang jenguk pun lebih kurang dua tahun yang lalu.

"Tapi saya yakin, dia pasti ada alasan tersendiri bertindak sedemikian. Ehsan bukan jenis bapa yang tidak bertanggungjawab.

"Mungkin ada sesuatu yang berlaku kepadanya di sana sehingga menghalang dia untuk menjenguk dan bertanya khabar pada anaknya.

"Tak mengapa. Saya pasrah dan redha. Saya tidak pernah mendendami jauh sekali untuk membenci Ehsan. Saya percaya pasti ada masalah yang menyebabkan dia terus menyepikan diri di Sarawak.

"Bukan dia tidak sayang pada anaknya. Pasti ada hal yang menghalang. Saya berserah pada Tuhan. Biarlah masa yang menentukan," katanya yang masih belum merancang untuk berkahwin semula.

Sejak berpisah dengan Ehsan kira-kira tiga tahun yang lalu, keringatnya diperah untuk melakukan apa jua kerja yang berkaitan dengan dunia seni. Hidupnya kini didambakan hanya untuk keluarga dan anak perempuannya sahaja.

"Hidup saya hari ini hanya untuk besarkan anak dengan sebaik mungkin. Saya akan bekerja keras bagi memastikan Marissa dapat keselesaan hidup dan kasih sayang terbaik daripada saya dan keluarga," kata Azza yang bakal kembali ke bidang nyanyian tidak lama lagi.

Black Eyed Peas - i Gotta Feelin



gotta feeling that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

A feeling that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

A feeling, woohoo, that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

A feeling, woohoo, that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

Tonight's the night, let's live it up
I got my money, let's spend it up
Go out and smash it like oh my God
Jump off that sofa, let's get, get off

I know that we'll have a ball
If we get down and go out and just lose it all
I feel stressed out, I wanna let it go
Let's go way out spaced out and losing all control

Fill up my cup, mozoltov
Look at her dancing, just take it off
Let's paint the town, we'll shut it down
Let's burn the roof, and then we'll do it again

Let's do it, let's do it, let's do it, let's do it
And do it and do it, let's live it up
And do it and do it and do it, do it, do it
Let's do it, let's do it, let's do it

'Cause I gotta feeling, woohoo,
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

A feeling, woohoo, that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

Tonight's the night
(Hey!)
Let's live it up
(Let's live it up)
I got my money
(My pay)
Let's spend it up
(Let's spend it up)

Go out and smash it
(Smash it)
Like oh my God
(Like oh my God)
Jump off that sofa
(Come on!)
Let's get, get off

Fill up my cup
(Drink)
Mozoltov
(Lahyme)
Look at her dancing
(Move it, move it)
Just take it off

Let's paint the town
(Paint the town)
We'll shut it down
(Let's shut it down)
Let's burn the roof
And then we'll do it again

Let's do it, let's do it, let's do it, let's do it
And do it and do it, let's live it up
And do it and do it and do it, do it, do it
Let's do it, let's do it, let's do it, do it, do it, do it

Here we come, here we go, we gotta rock
(Rock rock rock rock rock)
Easy come, easy go, now we on top
(Top top top top top)
Feel the shot, body rock, rock it, don't stop
(Stop stop stop stop stop)
Round and round, up and down, around the clock
(Rock rock rock rock rock)

Monday, Tuesday, Wednesday and Thursday
(Do it!)
Friday, Saturday, Saturday to Sunday
(Do it!)
Get, get, get, get, get with us, you know what we say, say
Party every day, p-p-p-party every day

And I'm feelin', woohoo, that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night

I gotta feeling, woohoo, that tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good night
That tonight's gonna be a good, good night
Woohoo


Download mp3

Chef wan Bakal bergelar Datuk Esok...1st February 2010


Akhirnya orang yang selebihnya layak berbanding Shah Rukh Khan untuk menerima gelaran, terima gelaran yang setimpal.

Chef Wan yang kita kenali sememangnya seorang yang peramah & sikap beliau itu banyak membantu menaikkan karier beliau sebagai chef selebriti.

Kemuncaknya, tahun lalu Chef Wan di’anugerahkan sebagai selebriti chef terbaik dunia & ketika itu’lah rasanya Chef Wan juga patut terima gelaran Datuk seperti sekarang ini.

Bermula esok (1 Februari 2010), Chef Wan akan membawa gelaran Datuk yang di’kurniakan oleh Yang Dipertuan Agong dan kerajaan Malaysia.

Menurut sumber, ini bukanlah satu-satunya tawaran kurniaan Datuk yang Chef Wan terima malah 4 kali sebelum ini & semuanya di’tolak kerana belum bersedia untuk membawa gelaran tersebut.

Setinggi-tinggi tahniah untuk Chef Wan atas anugerah ini & semoga karier Chef Wan akan terus cemerlang serta membawa nama baik Malaysia lebih jauh di’mata dunia.

Kita tunggu sahaja Chef Wan bergelar datuk kepada anak Serina Redzuan. Pasti lebih bermakna saat itu.

Zack New Boyz Hidup Mewah Kerana Jual Dadah?


Macam tidak percaya namun ada beberapa sumber yang mengesahkan artis yang di’sebut dalam akhbar hari ini adalah Zack New Boyz.

Harian Metro hari ini melaporkan yang seorang artis berkumpulan berusia awal 20-an di’serbu bersama bungkusan dadah hampir satu kilogram.

Turut menemani artis itu dalam kondominium Suria Damansara adalah tiga orang gadis muda yang bersikap biadap terhadap pegawai polis yang melakukan serbuan.

Artis ini di’dakwa memiliki 2 buah kereta sport hasil jualan dadah ini & kebetulan Zack New Boyz memiliki sebuah Mitsubishi Lancer GT yang sebenarnya pada kami belum jatuh dalam kategori sport.

Zack New Boyz juga di’katakan tinggal bersama keluarga beliau di’sebuah kondominium lima bintang di Kuala Lumpur & mampu memberikan modal kepada isteri beliau untuk membuka saloon sendiri.

Menurut sumber orang awam, dua ‘kakitangan’ Zack New Boyz sebelum ini pernah di’tangkap pihak polis tetapi artis suam-suam kuku ini masih bernasib baik.

Wednesday, January 27, 2010

Johnny Depp Mati akibat Kemalangan Jalan Raya?


BEBERAPA laman web gosip menjadi tidka tentu arah bila berita kononnya pelakon terkenal Johnny Depp mati dalam kemalangan jalan raya.

Berita yang dimuatkan itu disyakki perbuatan beberapa orang dajal yang cuba menimbulkan huru hara di internet dengan menyiarkan berita palsu itu.

Dalam laporan palsu yang dimuatkan di dalam sebuah laman web itu, 'kemalangan' itu kononnya berlaku di Bordeaux, France, dan terdapat gambar seolah-olah kemalangan itu benar-benar berlaku.

Laporan tersbeut juga turut melaporkan yang bintang 'Pirates of the Caribbean' terbaring di tepi jalan kerana mabuk.

"Polis mengesyaki penyebab kematian Johnny ialah kerana lebihan alkohol," demikian menurut The Daily Star melaporkan.

Laman Twitter penuh sesak dengan peminat-peminat menghantar laporan palsu itu.

Sejurus selepas itu, peminat-peminat Johnny berkabung dan meninggalkan ucapan takziah menyebabkan sebuah laman mendapat sebanyak 13 juta hits.

Pakar komputer berkata 'kematian' Johnny menjadi carian yang paling dapat popular di dunia ketika laporan palsu itu dikeluarkan.

Namun, petang kelmarin, bintang terkenal berusia 46 tahun itu membuat kenyataan, "Saya masih hidup dan sihat."

Berita ini pula disambut oleh kenyataan jurucakapnya Robin Baum.

"Betul, Johnny sihat...," kata Robin

Kes Bunuh Pembantu Rumah,Saksi nampak tertuduh pukul dgn penyapu

SHAH ALAM: Seorang saksi memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini bahawa beliau ternampak tertuduh kes bunuh pembantu rumah warganegara Indonesia, Muntik Bani, memukul mangsa beberapa kali menggunakan sebatang penyapu di hadapan rumahnya.

Pembantu rumah warganegara Indonesia, Suryanti, 22, yang bekerja di rumah berhadapan dengan rumah tertuduh, A.Murugan, berkata, beliau juga nampak tertuduh mengangkat Muntik masuk ke dalam rumah selepas kejadian itu.

"Semasa dia (tertuduh) pukul pembantu rumah itu, saya dengar pembantu rumah itu menjerit 'Aaahhh' dua hingga tiga kali, tetapi saya tidak nampak lelaki itu pukul di bahagian mana dan tidak dengar lelaki itu cakap apa-apa semasa memukul pembantu rumah itu," katanya semasa menjawab soalan Timbalan Pendakwa Raya Idham Abd Ghani pada hari kelapan perbicaraan kes Murugan, 35, yang didakwa membunuh Muntik, 40.

Tertuduh, penjual air tebu, didakwa melakukan kesalahan itu di rumahnya di No.11, Jalan Datuk Yusof Shahbudin 6, Taman Sentosa, Klang, antara 18 dan 20 Oktober tahun lepas dan didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Muntik, yang berasal dari Surabaya, meninggal dunia di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang, pada 26 Oktober lepas setelah gagal bertindak balas terhadap rawatan yang diberikan.

Ketika ditanya Idham mengenai individu lain yang turut berada di rumah Murugan semasa tertuduh memukul Muntik, Suryanti berkata, beliau nampak ibu tertuduh keluar dari dalam rumah semasa kejadian itu.

Terdahulu, saksi ke-23 itu memberitahu mahkamah beliau pertama kali melihat Muntik sebelum bulan Ramadan lepas ketika mangsa sedang menyapu sampah di halaman rumah dan ketika itu Muntik dilihat berambut pendek serta dalam keadaan baik.

Seorang lagi jiran tertuduh, Stella Maria a/p Thomas, 53, dalam keterangannya berkata, beliau pernah mendengar suara Muntik meminta tolong dan suara tertuduh dalam keadaan marah semasa beliau sedang menyiram pokok bunga di hadapan rumahnya, beberapa hari sebelum perayaan Deepavali Oktober lepas.

"Saya dengar Muntik kata 'tolong jangan, jangan" dan selepas itu saya dengar tertuduh cakap 'you sudah tua, tidak payah kerja sini, balik ke Indonesia'. Saya dengar suara Muntik perlahan sahaja, tidak jerit-jerit tetapi suara tertuduh tinggi," kata suri rumah itu yang tinggal selang sebuah rumah dari rumah tertuduh.

Ditanya Timbalan Pendakwa Raya Mohd Dusuki Mokhtar berapa kali beliau mendengar perkara itu, Stella Maria yang merupakan saksi ke-22 pendakwaan berkata, beliau mendengarnya banyak kali.

Saksi itu juga berkata, beliau pernah melihat wajah Muntik lebam dan kehitaman ketika pembantu rumah itu keluar membuang sampah di depan rumah tertuduh selain melihat mangsa berjalan terhenjut-henjut dan kepalanya botak.Perbicaraan di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Mohd Yazid Mustafa bersambung esok.

Kurang Ajar~ 2 kepala babi hutan diletakkan di pintu masuk Perkarangan Masjid Petaling Jaya

KUALA LUMPUR: Pelbagai pihak mengutuk tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab yang meletakkan kepala babi hutan di pintu masuk ke pekarangan dua masjid di Petaling Jaya pagi semalam.

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak berkata, beliau sangat kecewa kejadian seperti ini berlaku ke atas rumah ibadat dan meminta semua rakyat mengutuk tindakan dan perbuatan tersebut.

Sementara Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyeru rakyat jelata agar bertenang dan jangan membuat sebarang konklusi berhubung kejadian tersebut.

Katanya, hanya orang yang tidak siuman sahaja yang tergamak berbuat demikian.

"Saya telah mengarahkan pihak berkuasa segera menyiasat dan mencari siapa yang bertanggungjawab berbuat demikian," ujar beliau lagi.

Presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon menyifatkan perbuatan tersebut sebagai keji dan tidak bermoral.

Koh yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, perbuatan tersebut bercanggah dengan semangat keharmonian agama serta perasaan saling hormat-menghormati yang diamalkan oleh masyarakat berbilang kaum dan agama di negara ini.

"Saya percaya perbuatan sebegini tidak mencerminkan budaya dan akhlak baik rakyat Malaysia secara menyeluruh tetapi hanya (dilakukan oleh) segelintir (manusia) yang ingin menggugat keharmonian dan perpaduan bagi memenuhi agenda peribadi mereka," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Koh yang bertanggungjawab mengenai Hal Ehwal Perpaduan dan Pengurusan Prestasi berharap polis dan pihak berkuasa yang relevan dapat mempercepatkan siasatan terhadap kes itu.

Beliau juga menasihatkan orang ramai agar bertenang dan tidak melakukan tindakan yang boleh memburukkan lagi keadaan.

Di Putrajaya, Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat berkata, kejadian itu amat dikesali selepas penangkapan beberapa suspek untuk membantu dalam penyiasatan serangan terhadap rumah-rumah ibadat.

Katanya, semua agama mengajar nilai-nilai persefahaman dan keamanan dan beliau menggesa semua rakyat Malaysia terus bertenang.

"Kita perlu meneruskan usaha untuk membentuk persefahaman dan menghormati sesama berlainan kepercayaan dan tidak membenarkan sebarang tindakan oleh sebilangan yang cuma (ingin) mewujudkan rasa tidak puas hati dan membangkitkan permusuhan sesama kita," katanya.

Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu mencadangkan supaya polis membentuk sebuah pasukan khas untuk mengenal pasti dalang terbabit.

"Perlu ada siasatan yang menyeluruh oleh pihak polis untuk mengenal pasti dalang di sebalik serangan dan motif mereka, katanya.

Beliau turut meminta orang ramai agar mengelak daripada mendengar khabar angin dan mendapatkan maklumat yang tepat daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai.

Di Shah Alam, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menggesa polis untuk meningkatkan pemeriksaan di rumah-rumah ibadat dan berharap penduduk sekitar di kawasan masjid yang terjejas supaya bertenang kerana sebarang tindakan atau kenyataan negatif hanya akan memburukkan keadaan.

Sementara itu, Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin mencadangkan agar sistem rondaan di setiap rumah ibadat dijalankan supaya tindakan itu tidak berulang lagi.

Beliau turut menggesa masyarakat berbilang bangsa dan agama agar bersatu padu dalam menangani isu ini dan memberi peluang kepada polis untuk menjalankan siasatan terperinci.

"Kami (Pemuda BN) menyeru kepada semua pihak terutamanya golongan muda agar bertenang dan tidak masuk campur dalam hal ini dan berharap jangan ada mana-mana pihak membuat andaian sendiri kerana ia boleh merebak menjadi perkara yang tidak diingini," katanya ketika membuat tinjauan di Masjid Jumhuriyah di Taman Datuk Haron, Petaling Jaya hari ini.

Pada perkembangan yang berkaitan, Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua menyeru seluruh lapisan masyarakat supaya mengutuk perbuatan itu dan menasihati supaya semua pihak tidak terperangkap dengan permainan untuk mencetuskan ketidakpuasan di kalangan rakyat menerusi kebencian.

"Ia amat jelas sekali satu tindakan untuk mencetuskan kebencian perkauman di kalangan rakyat dan kami menyeru kepada kerajaan supaya memanggil semua parti politik, NGO dan juga badan-badan keagamaan supaya duduk semeja berbincang mengenai situasi ini dan bersatu dalam satu suara mengutuk kejadian seperti ini," ujarnya dalam nada yang sangat tegas.

Lagi Rakaman CCTV menunjukkan Org Gaji/ "amah" bersikap kejam terhadap kanak-kanak

Linda Onn takkan Meminta maaf pada Fahrin~~Fahrin Jumpa Di Mahkamah Sahaja

Semua kenyataan yang keluar daripada mulut saya adalah untuk menjawab persoalan yang diajukan oleh pihak media. Bukan saya sengaja hendak bercerita. Saya tidak akan buat permohonan maaf seperti yang diminta kerana saya bercakap perkara yang benar. Jadi, jumpa di mahkamah sahaja.
Nampaknya makin berat kes nie. Linda pun berani nak bawak hal nie ke mahkamah. Jadi mungkinkah benar Fahrin Ahmad sememangnya seorang kaki pukul dan panas baran? Kalau tak betul takkan la si Linda nie berani nak setelkan menatang alah nie kat court kan?

Sedikit lagi kata-kata Linda:-


Memandangkan perkara ini akan dibawa ke mahkamah, jadi saya tidak mahu mengulas lebih lanjut. Saya serahkan perkara ini kepada peguam saya. Saya sudah tahu perkara ini beberapa hari lalu dan bermula dari hari itu, saya telah lantik peguam untuk menguruskannya. Biarlah perkara ini dibincangkan di mahkamah. Itu sahaja yang boleh saya katakan buat masa ini.

video~Fahrin menangis dituduh kaki pukul.. Linda Onn ada 7 hari untuk meminta maaf sebelum disaman

Gambar Terbaru Nabila Huda~Pregnant - play hard





Sunday, January 24, 2010

Kisah Tauladan :Tapi.. Papa buat kat Mama boleh?


Terkedu…!!!! Itu saja satu perkataan yang mengambarkan perasaan aku saat aku mendengar kisah yang diceritakan teman. Aku tidak mampu untuk berkata, marah tak mampu aku zahirkan, tapi sedih yang teramat rasanya..

Kisahnya :

Nini bekerja disebuat pusat asuhan dikawasan elit yang kebanyakkannya didiami orang melayu di X . pusat asuhan yang menempatkan anak2 golongan bijak pandai dan dah tentunya juga berada. Pusat asuhan yang bagus, system yang teratur, disiplin yang baik. Malah bagusnya majikan Nini menerapkan nilai2 pendidikan Islam sedari kanak2 ini kecil lagi.

Dari peringkat bayi hinggalah prasekolah, terdapat lebih kurang 50 org semuanya anak2 jagaan mereka. Semua berjalan lancar hinggalah pada satu hari, mereka menerima seorang ahli baru, kanak2 lelaki berusia 4 tahun. Daniel namanya. Kecil tapi teserlah ketampanan wajahnya seiras wajah siayah. Di pusat asuhan itu juga ada seorang budak perempuan berusia lingkungan 3 tahun, Norish yang juga sangat comel dan cantik.

Kelihatan dari hari pertama, Daniel sudah mula tertarik untuk berkawan dengan Norish. Kemana Norish kesitulah Daniel mengekori. Apa pun aktiviti yang dilakukan Norish, Daniel pasti akan turut sama.

Di dlm pusat asuhan itu, bayi akan diletakkan satu bilik, kanak2 lelaki dan kanak2 perempuan juga akan diletakkan dibilik berasingan. Tiap hari selepas makan tengahari, mereka akan dikerahkan untuk tidur dan tentunya dalam bilik masing2.

Pada satu hari, Nini yang sedang memeriksa setiap bilik bagi memastikan tiada masalah telah terkejut kerana terlihat kelibat Daniel duduk disisi Norish yang sedang tidur sambil mengusap2 wajah nya. Nini segera mendapatkan mereka dan memujuk Daniel untuk pergi kebilik kanak2 lelaki dan tidur.

Esoknya waktu ada aktiviti bermain, Daniel kelihatan begitu rapat dan mesra kepada Norish, dibelainya rambut Norish dan diciumnya pipi Norish. Nini mula rasa pelik. Tapi merasakan itu sekadar biasa untuk kanak2 seusia, yang mungkin menunjukkan sayang, maklumlah kebiasan kita juga mencium kanak2.

Tengahari itu, sama seperti semalam, Daniel sekali lagi ke bilik Norish dan rupanya di berbaring sebelah Norish dan terlelap sama sambil tanggan nya memeluk Norish. Bila Nini kejutkan dia menangis kerana tidak mahu tidur dibilik kanak2 lelaki.

Kebetulan hari itu keluarga Norish lambat datang menjemput. Norish bermain2 dan seperti biasa Daniel adalah peneman yang setia. Kali ini dia agak bertindak luar biasa, memeluk dan membelai Norish. Nini seperti biasa akan menegah dan memisahkan pelukan itu.

Namun hari ini adalah kemuncak kepada apa yang selama ini menjadi tanda tanya kepada Nini..hari itu kebetulan hujan. Tiada aktiviti bermain diluar. Semua kanak2 bermain di dalam bangunan. Tapi tidak kelihatan Daniel mahupun Norish. Puas dicari kelibat mereka diserata bilik tapi tidak ketemu.

Akhirnya Nini separuh pengsan bila dia menolak pintu stor dibelakang dan terlihat Daniel yang berusia 4 tahun itu duduk dipeha Norish dan sedang mencium perut Norish sambil melondehkan seluarnya dan Norish sudah tidak berbaju Cuma yang tinggal seluar dalam!!!

Pantas Nini menjerit dan mengangkat Daniel sambil Norish menangis (mungkin terkejut kerana Nini menjerit, sebab sebelumya dia hanya diam). Norish segera dipakaikan baju dan Daniel juga segera di paksa memakai semula seluarnya.

Di bilik pengetua yang tenang dalam ribut. Daniel ditanya mengapa dia bertindak demikian dan dengarlah jawapannya

“Papa buat kat mama boleh, kata papa dan mama tu cara kita nak tunjuk kita sayang, kalau kita sayang kita buatlah macam tu”

!!!!!!!!!

Segera keluarga Daniel dipanggil, pada mulanya mereka menafikan cerita Daniel, tapi bila Nini dan pengetua menceritakan perbuatan Daniel kepada Norish.. si ibu terkejut dan mula menangis sambil mengakui sebenarnya ini adalah pusat asuhan yang ke 3 mereka tukarkan Daniel. Tapi kejadian yg sama telah juga terjadi. Pengetua secara diplomasi menasihatkan mereka dan minta agar anak mereka dirujuk kepada pakar untuk mendapatkan rawatan.

Bapa Daniel agak ego dan tidak mahu menerima teguran dan agak sombong dengan mendakwa tidak ada apa silapannya tapi ibu Daniel mengaku bahawa Daniel pernah beberapa kali melihat mereka melakukan hubungan intim. Pada mulanya mereka agak kekok ,tapi akhirnya merasakan tiada apa yg perlu dirisaukan kerana Daniel masih kecil, tapi rupanya kesan dari tindakkan itu telah merosakkan ‘jiwa’ Daniel. Apatah lagi dgn penjelasan yang salah.

Moral : sebagai ibubapa, tolonglah!! Usah risau dengan anak yang kurang mendengar kata2 kita kerana mereka lebih terdidik dari apa yang mereka lihat iaitu tingkah laku kita. Dalam islam juga ada garis panduan antara anak dan ibu bapa, batas aurat dan juga waktu bila yang boleh dan tidak anak2 untuk masuk kebilik ibubapa.

Anak2 sekarang bukan macam anak2 dahulu, mereka sangat pantas berfikir dan naluri ingin tahu lebih hebat, selaras dengan kemajuan dunia. Jadi tolonglah agar berhati2 dalam hal2 yang sebegini. Bila ketika dan waktu yang sepatutnya dan tidak sepatutnya mereka ketahui, supaya kisah seperti ini tidak berulang..

Noh dan kekasihnya..anak jutawan


ADA beberapa teman Diva (diambil dr kosmo) sampaikan di telinga Diva yang rockstar muda ini sudah beralih cinta lagi. Khabarnya Noh Hujan dan Mizz Nina yang merupakan penyanyi kumpulan Teh Tarik Krew sedang hangat bercinta sekarang. Sebelum ini ada yang kata dia bercinta dengan anak Datuk.

Kebetulan teman Diva terserempak dengan Noh pada satu sidang akhbar, dalam senyum-senyum Noh mengelak-ngelak bila ditanya.

"Saya dan Mizz Nina memang bersama. Maksudnya kami ke Anugerah ViMA bersama sebagai pasangan. Orang juga nampak kami selalu keluar bersama kerana kami sedang bekerjasama dalam album solo Nina."



Tersenyum-senyum meminta bantuan rakannya Dimas sewaktu bercerita kisah gosip ini, Noh menyatakan mereka berkolaborasi dalam sebuah lagu yang diterbitkan oleh Noh. Mizz Nina ialah anak kepada jutawan Tan Sri Azman Hashim.

"Sebab itulah kami sentiasa bersama. Tetapi apa yang boleh saya katakan kami sedang dalam proses mengenali hati budi masing-masing juga sebenarnya. Seronok lepak dengan Nina," tambahnya yang turut menyanyi bersama Nina untuk lagu yang belum mempunyai tajuk tersebut.

Noh menyatakan Nina mempunyai keazaman untuk mempelbagaikan nyanyian dan lagunya dan Noh berniat membantu menggilap bakat nyanyian gadis tersebut.

Nora Danish ada boufriend baru? Tp bukan VIP



Hari ini, wartawan Melodi bertanyakan kepada Nora Danish tentang hubungan cinta baru beliau.

Nora Danish di’katakan di’lihat makan malam bersama seorang lelaki di sebuah restoran di ibu kota.

Kami juga pernah menulis yang ada peminat terserempak dengan pasangan ini di Suria, KLCC bersama-sama mencari pewangi.

Nora Danish mengakui yang beliau kini mempunyai seorang kawan lelaki yang memang rapat tetapi belum sampai ke tahap bercinta.

Nora Danish juga menafikan yang lelaki tersebut merupakan seorang VIP mahupun suami atau kekasih orang.

Kami doakan proses mengenal hati budi antara Nora Danish & lelaki ini akan berakhir dengan sesuatu yang indah. Bagus untuk anak Nora Danish.

Kami juga ingin mengucapkan selamat hari lahir buat anak Nora Danish, Putera Rayqal Ramli

Kisah Si Memey - Norman Hakim Cinta Terindah saya


oh,kira habis lawa la pose camnie ek..haaa..

Memey Suhaiza menjadi Gadis Pilihan majalah lelaki, Maskulin untuk bulan Februari & bercerita tentang kisah cinta terbaru’nya.

Memey Suhaiza dengan bangganya memberitahu bahawa mengenali Norman Hakim adalah kenangan cinta paling manis dalam hidup beliau sehingga ke hari ini.

Beliau yang datang ke sesi fotografi Maskulin bersama Norman Hakim turut memberitahu yang duda tersebut melayan diri beliau seperti seorang puteri.

Dalam temubual yang sama, Memey Suhaiza turut menyatakan hasrat kereta idaman beliau adalah sebuah Ferrari & meminati kelab bola sepak Real Madrid.

Remy Ishak mengaku nak tekel Tiz Zaqyah..bukan2...mengaku rapat dgn Tiz Zaqyah


Ok Tiz Zaqyah paling kiri kalau korang still x kenal2 dia..yg tengah tue Jue evans yg chomeyl..dan yg kanan tue bakal adik ioar Jue,adik Sam Bunkface...mana plg hot?


Al-kisahnya wartawan bertanyakan kepada Remy Ishak tentang hubungan beliau dengan Ummi Nazira & Remy Ishak menjawab beliau sudah tidak berhubung dengan bekas kekasih beliau itu.

Remy Ishak juga mengakui dalam temubual yang sama bahawa beliau kini semakin rapat dengan Tiz Zaqyah & selalu keluar bersama-sama dengan rakan lain.

Hari ini, seorang wartawan lain bertanyakan kepada Tiz Zaqyah tentang hal ini, beliau nampak terkejut.

Malah dengan nada suara yang agak kecewa Tiz Zaqyah menyatakan yang hubungan beliau & Remy Ishak hanya kawan, tidak lebih dari itu.

Perkara kecil sahaja. Lagi pun Tiz Zaqyah sekarang masih single, apa salahnya Remy Ishak mencuba nasib.

Wednesday, January 20, 2010

Amazing Human & wildlife friendship...Lelaki ini menjinakkan seekor buaya besar,setelah menyelamatkan dan menjaga buaya tersebut semasa sakit

Whether a person likes animals, reptiles or not, this really is amazing, just goes to show what some human kindness can achieve.







If you thought the legend of the horse whisperer was impressive, here's an animal tale with even more bite. Rather than trying to tame wild stallions, fearless Costa Rican fisherman Chito prefers a playful wrestle in the water with his best pal Pocho - a deadly 17ft crocodile.

The 52-year-old daredevil draws gasps of amazement from onlookers by wading chest-deep into the water, then whistling for his 980lb buddy - and giving him an affectionate hug.

Crazy Chito says: "Pocho is my best friend. This is a very dangerous routine but we have a good relationship.

He will look me in the eye and not attack me.

"It is too dangerous for anyone else to come in the water. It is only ever the two of us."

Chito made friends with the croc after finding him with a gunshot wound on the banks of the Central American state's Parismina river 20 years ago. He had been shot in the left eye by a cattle farmer and was close to death. But Chito enlisted the help of several pals to load the massive reptile into his boat.


He says: "When I found Pocho in the river he was dying, so I brought him into my house.



"He was very skinny, weighing only around 150lb I gave him chicken and fish and medicine for six months to help him recover.

"I stayed by Pocho's side while he was ill, sleeping next to him at night. I just wanted him to feel that somebody loved him, that not all humans are bad.

"It meant a lot of sacrifice. I had to be there every day. I love all animals - especially ones that have suffered."

It took years before Chito felt that Pocho had bonded with him enough to get closer to the animal.

He says: "After a decade I started to work with him. At first it was slow, slow. I played with him a bit, slowly doing more.

"Then I found out that when I called his name he would come over to me."

At one point during his recovery, Chito left the croc in a lake near his house. But as he turned to walk away, to his amazement Pocho got out of the water and began to follow him home.

Chito recalls: "That convinced me the crocodile could be tame." But when he first fearlessly waded into the water with the giant reptile his family was so horrified they couldn't bear to watch. So instead, he took to splashing around with Pocho when they were asleep.

Four years ago Chito showed some of his tricks to friends, including getting the animal to close his eyes on command. And that convinced him to go public with a show.

Now he swims and plays with Pocho as well as feeding him at the lake near his home in the lowland tropical town of Sarapiqui .

The odd couple have now become a major tourist attraction, with several tour operators, including Crocodile Adventures, taking visitors on touring cruises to see the pair.

On the Crocodile Adventures website it describes the spectacle as: "One of the most amazing things that no cruise ship passenger will want to miss, the adventure show between the man and the crocodile."


Clever croc ... Pocho answers to his name

American crocodiles, which inhabit North, Central and South America, can live to around 70 years old. It is estimated that Pocho is around 50 - almost the same age as his owner.

They are also said to be less aggressive than their Nile or Australian counterparts.

Chito, whose real name is Gilberto Shedden, was given his nickname by friends, who also call him "Tarzan Tico" - Tico being a familiar word for a Costa Rican.

And he certainly plays up to the name, wearing a tattered pair of leopard-print shorts for his half-hour performances with Pocho.

A keen conservationist, he also offers boat tours, where he eagerly points out a variety of wildlife.

But he only charges a few dollars to watch the breathtaking crocodile show, claiming he does not want to cash in on Pocho.

He says: "He's my friend, I don't want to treat him like a slave or exploit him.

"I am happy because I rescued him, and he is happy with me because he has everything he needs."


Facebook Dikatakan haram..kenapa?

Sudah muncul fatwa yang berasal dari Ulama Jawa Timur bahawa Facebook diharamkan. Tentunya fatwa ini agak mengejutkan para Facebooker di tanah air. Namun sebenarnya kita harus berfikir sendiri mengapa fatwa ini bolah muncul.

Ada beberapa hal yang menyebabkan mengapa Facebook diharamkan :

1. Facebook boleh membuat kita mengabaikan anak, kalau yang ini suka sangat lah buat kaum ibu.



2. Facebook membuat kita tidak ingin meninggalkan komputer kita.



3. Facebook membuat kita tidak peduli keadaan sekeliling kita.



4. Ketagihan Facebook boleh membuat tubuh kita kurus, karena lupa makan.



5. Ketagihan Facebook juga boleh membuat kita jadi gemuk, kerana tak best bukak facebook tanpa ngunyah.



6. Ketagihan Facebook tidak mengenal usia, sampai baby pun ikut jadi Facebooker.

Paderi Australia akui kalimah Allah hanya untuk orang Islam

KUALA LUMPUR: Paderi Australia, Pastor Brutus Balan, menegaskan bahawa kepenggunaan kalimah Allah tanpa mengira dari mana asal bermulanya perkataan itu, adalah jelas berkaitan aspek ketuhanan Islam.

Paderi Gereja Baptist itu berkata, adalah salah untuk membuat sebarang terjemahan daripada kitab Injil bagi penggunaan kalimah Allah kerana ia akan menyebabkan kekeliruan serta kekaburan dalam membezakan antara ajaran Injil dan al-Quran.

Menurutnya, polemik penggunaan kalimah Allah tidak wajar dihujah mengikut ilmu semantik atau pengertian makna semata-mata.

"Kenapa tidak media Kristian, akhbar dan penterjemahan Injil menggunakan bahasa Hebrew bagi 'Yahweh' sebagai 'Lord' dan Elohim sebagai 'God' atau dalam bahasa Melayu atau Arab dan juga bahasa lain selain daripada kalimah Allah.

"Penggunaan kalimah Allah akan menyebabkan kekeliruan bagi penganut Islam Melayu dan Kristian sendiri dengan Tuhan mana satu yang dirujuk sebagai Allah kerana kedua-duanya merujuk aspek ketuhanan berbeza," kata beliau melalui laman sosialnya, di Facebook.

Dalam laman itu, paderi berusia 61 tahun itu turut menjawab dan menjelaskan pelbagai persoalan yang ditimbulkan orang ramai terutama penganut Kristian dan Islam bagi mendapatkan penjelasan berhubung kontroversi penggunaan kalimah Allah di negara ini.

Balan dalam perbincangan topik 'Kristian Tidak Patut Menggunakan Kalimah Allah' mengemukakan hujah, fakta dan pendapatnya secara panjang lebar yang turut dimuatkan dalam beberapa laman web dan blog tempatan seperti Rausyanfikir.com dan Tun Faisal.dot.com.

Kontroversi itu tercetus berikutan bantahan umat Islam berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh Herald-The Catholic Weekly pada 31 Disember tahun lalu.

Balan dalam memperkukuhkan hujahnya juga bertanya, bolehkah penganut Kristian dalam kalangan bangsa India menggunakan perkataan 'Brahma' untuk God dalam kitab Injil apabila diterjemahkan dalam bahasa Tamil.

"Jadi, biarlah penganut Islam menggunakan kalimah Allah bagi merujuk sifat suci ketuhanan mereka dan orang Kristian tidak wajar melakukan provokasi terhadap sensitiviti penganut Islam atau terus mendesak.

"Penganut Kristian wajar mengenal pasti dan membezakan doktrin dan kepercayaan mereka serta tidak menggunakan istilah yang diambil daripada perkataan Arab untuk diterjemah dalam kitab Injil.

"Kita semua manusia yang mempunyai matlamat sama. Kita tidak menentukan keturunan kita, tetapi kita boleh memilih kepercayaan kita. Kita boleh membincangkannya secara bebas tanpa rasa bimbang atau terancam," katanya yang menjadi paderi di Australia sejak 32 tahun lalu.

Sehubungan itu, tambah beliau, kita tidak mempunyai pilihan lain, sebaliknya kita mestilah memilih untuk hidup dalam keadaan aman damai bersama jiran kita.

"Semua pihak perlu hidup dalam keadaan aman dan kasih sayang kerana keganasan dan tekanan tidak akan menguntungkan mana-mana pihak," tambahnya yang berasal daripada Kuala Lumpur dan kemudiannya berhijrah ke Australia pada 1972.

Apa yang kita tak boleh lupa masa pergi majlis @ anugerah



Klik sini ..

Gadis yg dikiss Simon masa berumur 9 tahun Call American Idol..Kantoi



hahaha....simon malu2

Funny American Idol Auditions~ kelakar giler siot

ok..video first nie audition byk peserta yg agak2 freak..xleh blah siot..adehh..lawak2



2nd Video nie aduyai..tgk reaksi judges mmg tergelak sakan la...lawak betull video nie audition sorang je mamat negro nie..tp muka judges sume cam kelakar habis..


yg nie pun kelakar siot..judges ketawa sampai kuar bunyi cam snooring babi..haha..aduh...laughter is the best medicine la..hilang ngantuk..

Lepas dua bekas kekasih Fahrin berkawan baik,kini dua bekas kekasih Syamsul Yusof pulak berkawan baik..Lepas nie boleh but kelab kwn baik ex-gf


Al-kisahnya, beberapa bulan yang lalu, seorang wartawan hiburan ada menulis perihal seorang gadis bernama Nabila yang di’katakan sedang bercinta dengan Syamsul Yusof.

Dalam artikel yang sama, penulis ada menyertakan sekeping gambar menunjukkan Nabila ini kelihatan mesra bersama ibu Syamsul Yusof.

Selepas itu, semuanya senyap walaupun dalam masa yang sama Syamsul Yusof di’khabarkan bercinta dengan Julia Ziegler.

Hari ini, hubungan antara Nabila & Syamsul Yusof di’katakan tidak sampai ke mana & seperti deja vu, Nabila kini rapat dengan Diana Danielle.

Nabila di’katakan menghubungi Diana Danielle selepas masing-masing ‘bertemu’ di laman sosial Facebook.

Entah apa agenda tersembunyi Nabila untuk berkawan rapat dengan bekas kekasih Syamsul Yusof ini.

Faizal Yusop Bekas Suami Nana Kahwin, Tidak Mengaku Di Media



Kami sebenarnya malas mahu ambil pusing akan hal perkahwinan Faizal Yusop, bekas suami Siti Nurdiana ini.

Namun, apabila kami baca sedutan temuramah bersama pelakon lelaki suam-suam kuku ini bersama media, kami rasa panas hati.

Sudahlah memberi jawapan yang agak berlagak, tidak mengaku pula yang beliau sudah berkahwin hujung minggu lepas.

Nah! Seorang peminat hiburan e-mail kepada kami sekeping gambar yang menunjukkan secara terang-terangan beliau berkahwin.

Apabila media bertanya, beliau dengan angkuh menjawab beliau tidak mahu lagi bercakap soal peribadi kerana sudah serik.

Faizal Yusop sebelum ini juga pernah di’khabarkan tinggal serumah dengan gadis yang sama. Dan, ini juga pastinya di’nafikan.

Bukankah senang kalau Faizal Yusop katakan ya sahaja kepada media & semua orang akan move-on. Sekarang, orang sudah makin curious sebab menyampah.

Seronoknya tengok kedua-dua pengacara popular yang kontroversi kini berbaik..Aznil-Azwan Bermaaf-maafan, Segala 'Dendam' Terlerai Sudah!



Azwan menunjukkan gambarnya memakai selendang yang dihadiahkan oleh Aznil ketika mengerjakan umrah. -Foto oleh RADHIFF TALHA


SUKAR untuk mengetuk hati-hati yang menaruh dendam dan menyimpan kesumat. Selalunya hati yang bernoda akan membuat kita terus-terusan menaruh syak wasangka dan mencipta benteng pemisah.

Mungkin mulut tidak terzahir tapi hati meluap-luap bila terkenang wajah-wajah seteru.

Ketika menjenguk sejenak ke 'Majlis Penuh Rahsia Azwan Ali' minggu lepas, banyak mata menjadi saksi betapa syahdunya sebuah pertemuan ala jejak kasih dua sahabat, pengacara nombor satu Aznil Nawawi dan selebriti 'si mulut laser' Azwan Ali.

Keikhlasan dua sahabat berdakapan erat seperti jarak waktu yang berlalu begitu zalim memisahkan mereka.

Rupa-rupanya, mereka tetap berhubungan lewat hubungan SMS dan teks ringkas bertahun-tahun kebelakangan ini.

Tapi kesempatan berjumpa belum terdorong lagi hinggalah ke hari bersejarah petang itu.

"Kami saling memantau perkembangan masing-masing. Kalau ada yang tak kena di mata, saya akan tegur. Begitu juga dengan Azwan," jelas Aznil membuka topik yang tidak pernah disentuh selama ini.

Walau sebentar cuma, Aznil tetap menjenguk muka meskipun ada temujanji di tempat lain. Pertemuan bersejarah itu tidak mahu dipersiakan kerana bukan durasi waktu yang menjadi ukuran tapi pengisian dan kejujuran mencemar duli ke majlis sahabat lama yang lebih utama.

Rentetan kisah lama antara mereka seperti laporan polis lewat bertikam lidah dan sebagainya, seperti tidak mahu diimbau lagi. Biarlah semua itu tinggal sebagai kenangan pahit.



"Itu cerita lama.... janganlah diungkit lagi. Biarlah I dengan Azwan saja yang tahu," pinta Aznil separuh merayu.

Sebalik kekesalan yang terluncur di hujung bibir, Azwan dan Aznil akur, kisah 'permusuhan' dan dendam adalah sejarah silam. Tidak perlu diteruskan lagi sementelah, nama masing-masing utuh di persada seni.

"Kita semakin tua. Fikiran sepatutnya lebih matang. Saya sudah fikirkan masak-masak. Tidak ke mana apa-apa permusuhan sekalipun.

"Lagipun saya yang lebih tua. Jadi seharusnya, saya yang lebih matang dari Azwan dan mengorak langkah dulu," jelas Aznil sejujurnya.





Menurut Aznil lagi, sendainya ada kesempatan, sememang sebagai sahabat yang lebih tua akan menegur Azwan dulu.

"Saya tetap pantau kerja Azwan. Dan hari ini mengingatkan saya betapa rindunya saya kepada Mak Tom (ibu Azwan Ali). Saya mesra dengan Mak Tom, tidur baring rumahnya satu ketika dulu dan waktu-waktu itu lah yang paling saya rindu sekali," kata Aznil dalam nada separuh sebak sedang mata berkaca menahan segala rasa yang singgah ketika itu.

Akui Aznil, sahabatnya Azwan memang seorang yang vokal dan cepat melenting.

"Tapi saya selalu ingatkan diri saya agar tidak lupa jasa Azwan. Sejak awal penglibatan sebagai pengacara, Azwan lah yang banyak membantu saya, membawa saya ke majlis selebriti dan memperkenalkan saya kepada artis-artis dan wartawan," jelas Aznil.

Dan di kelopak mata Aznil yang berkaca bercerita tentang di mana silapnya, di sambut dengan pengakuan jujur Azwan dek keterlanjuran, terlerai sudah sebuah dendam.

Petang itu, bersaksikan beberapa mata di ballroom uniti, terjalin semula kasih yang sudah lama dibiar sepi.

Berseteru atau bersahabat selama ini? Semua terjawab lewat kemesraan yang terakam di mata kasar. Tiada dendam lagi kerana kedua-duanya sudah lebih matang kini.



Bagi Aznil, tidak mudah bagi seorang personaliti seperti Azwan untuk mengaku silap dan salahnya.

"Saya kagum sikap yang ditampilkan Azwan sekarang. Memang dia vokal dan hari ini dia lebih vokal. Orang lain tidak perlu mempertikaikan kenapa dia minta maaf setelah dia tersedar dan bangkit dari kesilapan lama. Itu antara dia dan tuhan. Bukan urusan kita untuk campur....," kata Aznil seolah membela Azwan.

Menurut Aznil, Azwan adalah seorang yang sangat telus.

"Bagi saya, Azwan ni begitu telus. Dia akan cakap apa yang ada dalam hatinya, lepas tu baru dia fikir. Tapi dia seorang yang menepati janji.

"Bagi saya, Azwan sudah banyak berubah. Kesanggupan untuk menuntut maaf daripada musuh-musuhnya adalah satu bukti yang nyata. Saya gembira melihat perubahan itu," jelas personaliti terkenal ini.

Malah, kata Aznil lagi, dia akan tetap menyokong Azwan dari belakang.

"I will always be there when he needs me....," jelas Aznil yang menghadiahkan sehelai selendang kepada Azwan ketika dia hendak menunaikan umrah.



Dan selendang itu lah yang selalu menjadi tanda ingatan mereka berdua.

"Setiap kali saya terlihat kain selendang itu di badan Azwan (seperti di blognya), hati saya akan tersentuh....Azwan begitu menghargai pemberian saya," kata Aznil.

Kata Aznil lagi, persahabatan yang terjalin antara mereka merupakan satu pusingan persahabatan yang 'tipikal'.

"This is total friendship. Kita melalui saat suka dan duka bersama. Ini lah yang dikatakan ujian sebuah persahabatan....an extreme case of friendship," kata Aznil sambil tersenyum.

Bila hikmah sudah ditemui dan di sebalik banyak petunjuk yang diberi, maka laluan demi laluan akan terbuka luas. Kalau peluang menyambut ukhuwah dibiarkan begitu saja, tepuk dada tanya selera.....

Rohana Jalil Awet muda ker? :P


Walaupun dah agak berumur, muka Rohana Jalil masih maintain tegang gitu ~~ Cuba korang tengok gambar dia kat atas tue. Satu kedut pun takder tue. Kami yakin benar yang dia suka makan tempe untuk mencantik dan menegangkan kulit mukanya. Bak kata Khir Toyo, makanlah tempe untuk kecantikan muka yang tiada tolok bandingan.

Ramai jugak artis-artis yang datang red carpet Murai. Nie semua bersempena dengan ulang tahun ke 2 portal Murai. Tahniah kami ucapkan kepada Murai yang dah bertahan selama 2 tahun. Antara artis-artis best yang datang ialah Mawi dan Ekin, Raja Azura yang cute mute. Dan yang paling penting, Lisa Surihani pun ada gak. Semuanya datang bertemakan pakaian zaman 80-an

Radhi OAG & Isteri Setuju Selesai Kes Cerai Cara Baik


PADA Disember tahun lalu, vokalis OAG, Radhi pernah memaklumkan dia mahu menyelesaikan kes cerai yang dituntut oleh isterinya, Shazlin Sharif secepat yang mungkin kerana mahu imej yang bersih untuk tahun 2010.

Bagi Radhi atau nama sebenarnya Mohd Radhi Razali, sebolehnya dia enggan peminatnya nampak masalah yang melanda dirinya. Ini kerana dia akan mengeluarkan album dan lagu baru dalam tahun ini.

Semalam, Radhi yang mengaku dirinya kaki lambat hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya bersama Shazlin dengan menaiki kereta yang dipercayai milik wanita itu.

“Rock star mesti datang lambat,” akui Radhi sebelum ini. Seperti yang diberitahu oleh peguam syarie yang mewakilinya, Musa Awang berkata Radhi mempunyai masalah pengangkutan, jadi sebab itu dia tidak dapat hadir ke prosiding kes itu selama lima kali.

Ditanya kepada Radhi berhubung mahu imej yang bersih untuk tahun 2010, penyanyi yang terkenal dengan lagu Slumber dan Generasiku ini berkata ‘saya nak bersih dari segala-galanya…’ dan terus bergegas meninggalkan perkarangan mahkamah dengan menaiki kereta yang dipandu oleh Shazlin.

Sementara Shazlin yang turut tergesa-gesa meluru ke arah kereta juga enggan memberikan apa-apa komen.

Kes pengesahan lafaz cerai Shazlin terhadap Radhi ditangguh pada 24 Februari ini bagi memberikan ruang kepada Radhi untuk mengemukakan pembelaan.

Pada 1 Disember lalu, Radhi terlewat lima minit selepas prosiding kes tersebut ditangguhkan sehingga menyebabkan waran tangkap yang dikenakan pada 3 November lalu dilanjutkan.

Black memang akan cium pipi Mas Idayu sekiranya berjumpa? pihak TV3 menegur Black


P/S:jangan disangka perbezaan umur sprti ibu dan anak boleh menghalang cinta berputik atau bernafsu..tak payahla nak cium2 pipi dgn Mas Idayu...x Sheswai you!

KISAH 'kemesraan' Mas Idayu dengan protegenya, yang merupakan juara program realiti Mentor, Hanifah Md Hanafiah atau Black memang menjadi bualan ramai tidak lama dulu. Hubungan rapat mereka disalahertikan sehingga ada yang menganggap mereka sebenarnya menjalinkan hubungan cinta.

Namun, baik Black mahupun Mas, kedua-duanya menyangkal khabar angin itu dan menegaskan hubungan mereka seperti anak dan ibu. Malah, Black sendiri akui, dia memanggil penyanyi dangdut itu dengan gelaran 'Mummy'.

Belum pun reda sepenuhnya cerita itu, sekali lagi kisah mereka kembali diperkatakan. Semuanya gara-gara tindakan Black yang dilihat mencium pipi penyanyi itu sebaik jejaka berusia 22 tahun itu diumumkan sebagai pemenang Vokal Terbaik di Anugerah Juara Lagu ke-24 (AJL24) baru-baru ini.

Ramai yang beranggapan tindakan Black itu kurang sopan, apatah lagi ia disiarkan secara langsung di televisyen dan disaksikan oleh berjuta-juta penonton.

Ada yang merasakan Black sepatutnya mengambil iktibar dengan apa yang pernah berlaku kepada juara Raja Lawak musim kedua, Nabil yang secara spontan memeluk kekasihnya Irma ketika dinobatkan sebagai Bintang Paling Popular di Anugerah Bintang Popular tahun lalu.

Diminta penjelasan empunya badan tentang perkara ini, kata Black, dia sedar tindakan spontannya itu akan 'memakan' dirinya. Namun, ujarnya, seperti mana Nabil yang pernah melalui situasi yang sama dulu, Black juga ingin memohon maaf dengan tindakannya itu.

"Saya tahu ramai yang tersinggung dan tidak suka dengan tindakan saya itu. Ia sebenarnya tindakan refleks kepada kemenangan saya malam itu yang memang saya sendiri tidak sedari. Saya ingin meminta maaf terhadap semua. Janganlah terus mengecam saya.

"Lagipun, Mummy sudah saya anggap sebagai ibu. Dia juga tidak cakap apa tentang perkara itu...kerana jika kami bertemu di luar pun, saya memang akan mencium pipinya, seperti mana saya lakukan pada ibu saya," kata Black ketika dihubungi.

Menurut penyanyi yang mempertaruhkan lagu berjudul Aku Rindu Sayang Kamu ciptaan Yuzai pada malam AJL24 itu, dia juga ada 'ditegur' oleh pihak TV3 sendiri kerana aksi 'ciuman pipi' itu.

"Mereka ada menghubungi saya keesokan harinya dan menegur apa yang saya buat. Tapi saya jelaskan perkara yang sebenar dan mereka akhirnya faham. Sebenarnya, saya juga risau orang akan menghentam saya kerana perkara itu.

"Saya mengakui kesilapan saya dan saya berjanji untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama lagi," kata Black.

Ditanya perasaannya yang masih dikaitkan mempunyai hubungan istimewa dengan Mas, apatah lagi dengan 'insiden' terbaru ini, kata Black, dia tidak mampu menangkis persepsi orang yang beranggapan sedemikian.

"Mereka mungkin akan sentiasa fikir macam tu. Tapi apa yang boleh saya katakan, saya menganggap dia sebagai ibu dan guru. Tanpa dia, saya tidak mungkin berada di sini.

"Malah, saya amat gembira dengan kemenangan saya pada malam AJL24 tempoh hari kerana pada masa yang sama, hari tersebut juga merupakan hari lahirnya. Saya anggap kemenangan itu adalah 'birthday present' daripada saya.

"Dia juga banyak membantu saya sewaktu membuat persediaan persembahan untuk malam itu," katanya

Saya Dan Linda Bukan Berkomplot - Scha


BUKAN niatnya untuk memanjangkan kisah di sebalik perpisahannya dengan aktor Fahrin Ahmad tidak lama dulu. Namun, bagi Scha Al-Yahya, dia sudah tidak sanggup memendam rasa mendengar pelbagai tuduhan dilemparkan pada dirinya.

Bukan dirinya dulu yang membuka mulut bercerita tentang perpisahan itu, tetapi setelah melihat 'pihak' di sana mengeluarkan kenyataan yang membuatkan banyak pihak mula memandang serong terhadap dirinya, Scha tidak mahu lagi berdiam diri.

Lantas, pelakon berusia 26 tahun ini mencurahkan isi hatinya yang terbuku selama ini dalam sebuah akhbar minggu lalu. Dalam artikel tersebut, Scha mendedahkan dirinya memutuskan hubungan cinta dengan Fahrin disebabkan oleh sikap aktor itu sendiri.

Namun, pada masa yang sama, dia tidak menolak sikap panas barannya dan Fahrin membuatkan hubungan tersebut semakin sukar untuk diteruskan. Walaupun Scha tidak menjelaskan secara lanjut tentang perkara itu, ia telah mengundang pelbagai spekulasi sehingga ada yang mengatakan Fahrin pernah mengasari gadis itu.



Apa yang diluahkan oleh Scha itu, 'dijawab' semula oleh Fahrin. Pelakon itu menyelar kenyataan balas Scha dan menyangkal dakwaan yang dibuat oleh pelakon Awan Dania itu yang dilihat telah mencalarkan nama baiknya.

Malah, Fahrin juga turut menyentuh tentang persahabatan yang baru terjalin antara dua bekas kekasihnya, Linda Onn dan Scha. Bagi Fahrin, biarlah persahabatan itu wujud secara ikhlas dan bukan untuk mencari keburukan orang lain.

Cuba menyelami hati Scha tentang persahabatannya dengan penyampai baru Suria FM itu, kata pelakon kelahiran Sungai Petani, Kedah itu, hubungan persahabatan itu terjalin bukan atas dasar untuk 'berkomplot' mengenakan mana-mana pihak.

Ujar Scha, dia sendiri pada awalnya tidak menyangka akan berkawan rapat dengan Linda, apatah lagi mereka sebelum ini dikatakan 'dingin' terutamanya setelah Linda dikatakan enggan bergambar bersama Scha.

"Dari dulu lagi, saya tidak pernah ada apa-apa masalah dengan Linda. Linda sendiri akhirnya berterus-terang pada saya, dia enggan bergambar dengan saya dulu kerana dia tidak mahu dikaitkan lagi dengan 'orang' itu.

"Setelah saya tidak lagi bersama Fahrin, baru dia berani untuk berkawan dengan saya. Ya, kami mungkin mengalami pengalaman yang sama dan disebabkan itu kami jadi rapat, tetapi bagi pihak saya, persahabatan yang terjalin ini adalah ikhlas.

"Saya dan Linda bukan berkomplot. Dia (Fahrin) tidak perlu paranoid dengan persahabatan saya dan Linda. Sepatutnya, dia tidak perlu ambil tahu pun sama ada hubungan kami ini ikhlas atau tidak," tegas anak kedua daripada empat beradik ini.

Mengulas lanjut tentang persahabatannya dengan Linda, kata Scha, mula berkawan dengan penyampai radio popular itu setelah diperkenalkan oleh pengacara dan teman rapatnya, Awal Ashaari. Sejak itu, mereka sering keluar bertiga melakukan pelbagai aktiviti bersama.

"Saya tahu Awal memang rapat dengan Linda. Saya minta BlackBerry PIN (BB PIN) Linda daripada Awal kerana saya memang ingin mengumpul BB PIN rakan artis untuk senang berbual. Selepas itu kami mula rapat dan saya terkejut tengok dia seorang yang cukup 'gila-gila'.



"Sejak dua minggu lalu, memang kami sering keluar bertiga dan adakalanya bersama teman-teman yang lain. Jika saya selesai penggambaran, selalu juga kami keluar 'lepak'," kata Scha.

'Siapa yang bercakap dulu tentang perkara ini?'

Ditanya pula tentang kenyataan balas Fahrin mengenai kisah putus cinta mereka itu, ujar Scha, dia sendiri sebenarnya sudah tidak mahu untuk menjawab lebih tentang perkara itu, tetapi dia hanya ingin 'membetulkan' apa yang diperkatakan oleh Fahrin dalam sebuah akhbar semalam.

"Siapa yang bercakap dulu tentang perkara ini pada awalnya? Dia yang keluarkan kenyataan pada wartawan dan dua tiga akhbar siarkan serentak. Saya amat tertekan pada ketika itu. Selepas berbulan-bulan hubungan kami berakhir, mengapa dia mengungkit semula kisah itu dan 'menarik' Awal pula dalam cerita tersebut?

"Dia yang bercakap dulu sebelum ini, saya hanya berdiam diri saja. Siapa yang memanjangkan cerita dan menuduh saya curang lah...Saya rasa ia keterlaluan sehingga orang menuduh saya bukan-bukan. Dan bila berlakunya insiden saya dan Awal ditahan di pusat hiburan baru-baru ini, lagi orang nampak saya bersalah dan makin rancak orang bercakap.

"Saya mengaku dalam hubungan kami dulu, saya juga ada buat silap. Dalam kenyataan saya tempoh hari, saya cakap saya ambil bahagian kesilapan saya dan dia juga kenalah ambil bahagian dia," kata Scha.

Dalam pada itu, ditanya pula tentang penerimaan peminat-peminatnya setelah dia terbabit dengan kes serbuan di sebuah pusat hiburan itu, ujar Scha, dia sendiri tidak tahu bagaimana reaksi mereka kini.

"Tapi saya tidak nafikan, ada juga yang memandang serong. Bagi saya, benda itu saya kena terimalah sebab ia adalah kesalahan saya sendiri. Apa yang penting, saya belajar dari kesilapan dan berharap, semua pihak memaafkan saya," katanya dalam nada tenang

Linda Onn Sokong Scha Bersuara


KISAH cinta yang pernah dilalui oleh penyampai baru Suria FM, Linda Onn dikatakan mempunyai persamaan dengan cerita cinta Scha Al-Yahya.

Mereka berdua dikecam dan dipersalahkan oleh masyarakat berikutan punca kegagalan hubungan cinta bersama pelakon kacak, Fahrin Ahmad.

Hubungan antara mereka juga yang pada awalnya dikatakan ‘dingin’, baru-baru ini telah berubah menjadi semakin akrab.

Linda turut mengakui sedang berkawan baik dengan Scha sejak kira-kira dua minggu lalu setelah diperkenalkan oleh pelakon dan pengacara, Awal Ashaari.

Mereka juga turut menghabiskan masa dengan melakukan aktiviti lasak sukan bermotor ATV bersama-sama pada hujung minggu lalu.

"Saya tidak pernah dingin dengan dia, cuma dulu ketika dia berkawan dengan ‘sipulan’, saya tidak mahu dikaitkan lagi dengan ‘sipulan’ itu. Dan sebab itu juga saya elak bergambar dengan Scha. Sekarang dia dah bebas barulah kami berpeluang berkawan.



"Pada saya Scha seorang yang baik, gila-gila dan seronok diajak berkawan. Tapi orang salah tafsir tentang Scha. Bila kami bercerita tentang cerita lama, rata-rata pengalaman kami sama saja. Kadang-kadang rasa kelakar bila cerita kami seperti bersambung dari babak ke babak seperti drama. Memang sama!," ujarnya.

Dalam pada itu, Linda turut menasihatkan Scha agar bersabar dengan tomahan orang ramai yang tidak tahu tentang perkara sebenar.

"Nasihat saya pada Scha ialah bersabarlah. Dulu orang ramai yang tidak tahu kisah sebenar, menghentam dan kutuk saya. Sekarang Scha pula kena.

"Kisah saya mungkin sudah berlalu, saya berdiam diri kerana saya rasa biar perkara ini berlaku kepada saya sahaja dan cara itu juga telah membuatkan masyarakat menyalahkan saya.

"Saya rasa ini mungkin masanya untuk Scha tidak berdiam diri, bagus kalau Scha bersuara sebab perkara ini sudah menjadi-jadi," ujarnya yang akan ke udara di Suria FM bermula hari ini pada pukul 4 petang hingga 8 malam.

Ketika ditanya, adakah kemungkinan mereka bakal merancang sesuatu untuk membersihkan nama baik mereka berdua, Linda berkata kebenaran akan terbukti dan Allah lebih berkuasa untuk membuktikannya.

"Kepada orang ramai, berhentilah memfitnah selagi belum tahu kebenaran. Kami cuma tidak mahu bersuara kerana menjaga keaiban orang. Kalau kami berdua buka mulut boleh pecah dunia ni, namun bak kata dia (Fahrin) kebenaran akan terbukti, kita tunggu apa yang akan terjadi seterusnya," ujarnya mengakhiri perbualan.







P/S:kesian fahrin huhuu...yg lepas tue biarlah berlalu...

Jet Peribadi Untuk Jelitawan Rozita Che Wan


Rozita Che Wan yang di’temubual wartawan Harian Metro mengakui yang beliau ada menerima tawaran luar biasa itu.

Bukan itu sahaja, beliau juga mengaku pernah di’tawarkan wang ringgit tanpa had jika bersetuju untuk menemani seorang VIP makan malam selama dua jam.

Jika di’lihat kepada tugas & wang ringgit yang di’sogok, ianya nampak mudah namun Rozita Che Wan bukan murah maruahnya.

Selain Rozita Che Wan, penyanyi Alyah juga pernah di’tawarkan RM35,000 untuk menyanyikan dua buah lagu dan menemani seorang VIP sehingga jam 5 pagi.

Abby Abadi pula pernah di’ajak untuk minum teh bersama seseorang di Eropah selain menerima tawaran melancong bernilai ratusan ribu ringgit.

Senang betul jutawan Malaysia leburkan duit semata-mata untuk bersama selebriti jelita Malaysia.

Kami yakin, ada sebenarnya selebritiyang kabur mata menerima semua tawaran yang ada, cuma mereka bijak bersembunyi.

Saturday, January 16, 2010

Pelajar Aswara didakwa~gara2 facebook


PETALING JAYA: "Ke nak aku baling bom petrol di sana plak?...harga boleh runding..."

Tulisan dalam Facebook itu telah mengheret seorang pelajar Akademi Seni Budaya dan Warisan (ASWARA) ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana dituduh menggunakan aplikasi dalam Internet untuk membuat komen yang boleh mengancam keselamatan orang lain lima hari lepas.

Mohamad Tasyrif Tajudin, 25, mengangguk tanda memahami pertuduhan itu namun tiada pengakuan direkodkan di hadapan Majistret Ho Kong Chin. Hakim Aslam Zainuddin yang sepatutnya mendengar kes itu mempunyai urusan rasmi di Shah Alam.

Ho kemudian menetapkan Isnin ini untuk sebutan semula dan juga untuk menetapkan jumlah jaminan.

Mohamad Tasyrif, pelajar tahun pertama jurusan perfileman dan tidak diwakili peguam, ditahan sementara menunggu sebutan semula kesnya itu.

Dia didakwa menggunakan aplikasi Internet itu secara sedar untuk memberi komen di laman Facebook dengan niat untuk mengganggu orang lain dengan menggunakan akaun pengguna, Shahrul Maizam, dengan menulis "ke nak aku baling bom petrol di sana plak?...harga boleh runding..."

Kesalahan itu didakwa dilakukan di sebuah rumah B10-17-20, Blok 10, Jalan PJS 2B/1, Desa Mentari 2, Petaling Jaya pada 10 pagi 10 Januari lepas.

Pertuduhan adalah mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang membawa hukuman denda sehingga RM50,000 atau penjara sehingga satu tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Dusuki Mokhtar menawarkan wang jaminan RM10,000 dengan seorang penjamin.

MESTI TENGOK~ Drama Pendek 2 minit loghat utara - JIran Baru



hahahaha...best giler la...

cute lil boy playin cute lil guitar..

Babi yang terasa ingin dibelai dan dipelok ketat2? ~ mesti tgk





waaaaaaaa..comel giler ok kucing nie...kahkah...geget2

Wednesday, January 13, 2010

Bakal Suami Maizawati~bagaimana saya sukakannya? & perkahwinan ditangguh ke bulan Mei 2010

FAKTOR berbeza usia 10 tahun tidak menghalang bakal suami Maizawati Zainal untuk memilih wanita itu sebagai suri hidupnya pada Mei depan.

Pemuda yang mahu dikenali dengan nama ‘M’, 24, berkata dia tidak pernah terfikir tentang faktor itu. Namun, dia lebih senang melabelkan perkahwinannya dengan bekas isteri penyanyi dan penceramah bebas Akhil Hayy itu untuk mengikut sunnah Rasulullah.

“Saya tidak nafikan bahawa ramai remaja lebih selesa memilih pasangan yang lebih muda untuk dijadikan isteri.

“Namun, dengan kuasa Allah, saya tidak menyedari bagaimana saya boleh menyukainya. Pada mulanya timbul rasa kasihan kepadanya, namun lama-kelamaan saya mula sayangkan dia.

“Dia pandai menghiburkan hati saya yang kadangkala stres bekerja di dapur. Selepas bekerja, kami selalu berbual dan bertanya khabar.

“Walaupun jarang berjumpa, tetapi hubungan kami mudah serasi,” ujar M yang sudah dua tahun bekerja sebagai chef di sebuah restoran masakan Jepun di Singapura.

Bercerita mengenai pertemuannya dengan Maiza, dia yang berasal dari Likas, Sabah berkata, mereka terserempak di sebuah restoran di Bukit Bintang, Kuala Lumpur selama dua kali berturut-turut pada hari yang sama setahun lalu.

Ikutkan rancangan, pasangan ini menetapkan untuk berkahwin pada Februari ini namun akhirnya terpaksa menunda kepada Mei depan atas alasan ibu M sedang menjalani rawatan untuk mengubati Migrain.

Ditanya mengenai penerimaan keluarga masing-masing, M berkata keluarganya mahupun Maiza tidak membantah niat perkahwinan mereka.

“Keluarga saya jarang berjumpa dengan Maiza. Itu pun semasa Hari Raya lalu. Saya juga telah berjumpa beberapa kali dengan keluarganya.

“Insya-Allah, saya juga sudah bersedia untuk bergelar bapa kepada anak-anak Maiza termasuk memikirkan tentang tanggungjawab kewangan dan sebagainya.

“Saya bukan jenis mengongkong malah kepercayaan saling menghormati antara satu sama lain amat penting dalam hubungan kami. Apa yang kurang dalam diri, saya akan cuba belajar daripadanya,” tutur anak kelima daripada tujuh beradik ini.

Walaupun tinggal empat bulan lagi untuk diijabkabulkan, M berkata mereka sudah mula melakukan sedikit persediaan.

Ini kerana pasangan ini akan menjalani dua resepsi iaitu majlis pertunangan dan pernikahan pada hari yang sama. Seterusnya bersanding pada keesokan harinya. Kedua-dua resepsi itu akan dilakukan di Ipoh, Perak. Sebuah lagi resepsi dijangka akan dilakukan di Sabah seminggu selepas itu.

ads