Monday, November 30, 2009

Scha Al-yahya potong rambut mcm Lelaki siot..

Scha telah memotong rambut utk filem terbarunya ,dimana scha mungkin berlakon watak lelaki?Dia juga dikatakan terpaksa memakai korset ketat utk menampakkan badannya sepapan..aha.....Scha walaubagaimanapun menafikan dirinya bersedih dgn rambut barunya..

seperti kata scha:

I’m loving my new hair. Tho I look unhappy, deep inside I’m extremely happy with my decision ;p






Tumpang Glemer skjp...Adik Scha nie Marissa..ada iras scha...to scha lagi cun ...


Padankan Cinta Mengikut bintang anda

Apakah bintang anda? Zodiac lah tu...signs...horoscope...THEN, apakah bintang pasangan anda? Mungkin bagi you all ianya tidak penting. Tetapi at least, secara asasnya setiap orang akan mengikut nature simbol bintangnya yang hampir sama, cuma yang membezakan adalah cara seseorang dibesarkan!

NAMUN, kesesuaian dengan pasangan anda adalah PENTING right? So, salah satu basic untuk mencari kesesuaian itu, anda bolehlah berpandukan kepada, nature seseorang...mungkin dia cukup sesuai atau tidak dengan anda. How to know that??...Melalui bintang!

Dengan mengetahui kesesuaian bintang anda dengan pasangan anda terlebih dahulu sebelum meneruskan perhubungan, sudah pastinya dapat membantu. Namun, sekiranya anda sudah dimiliki...bintang anda dengan pasangan anda tidak ada penyesuaian di sini, tiada jalan lain melainkan,


"If you love...you have to work it out, understand and try to accept!"

Aquarius
January 21 - February 20
Paling sesuai : Gemini
Boleh menjadi baik : Libra, Pisces, Aries, Sagittarius, Capricorn
Paling tidak sesuai : Taurus, Leo, Scorpio

Pisces
February 21 - March 20
Paling sesuai : Cancer, Scorpio, Pisces
Boleh menjadi baik : Aries, Taurus, Capricorn, Aquarius
Paling tidak sesuai : Gemini, Virgo, Sagittarius

Aries
March 21 - April 20
Paling sesuai : Leo
Boleh menjadi baik : Sagittarius
Paling tidak sesuai : Cancer, Libra, Capricorn, Aries

Taurus
April 21 - May 20
Paling sesuai : Capricorn
Boleh menjadi baik : Taurus
Paling tidak sesuai : Aquarius, Leo, Scorpio

Gemini
May 21 - June 20
Paling sesuai : Libra atau Aquarius
Boleh menjadi baik : Cancer
Paling tidak sesuai : Virgo, Sagittarius, Pisces

Cancer
June 21 - July 20
Paling sesuai : Scorpio atau Pisces
Boleh menjadi baik : Leo atau Virgo
Paling tidak sesuai : Libra, Capricorn, Aries, Cancer

Leo
July 21 - August 20
Paling sesuai : Aries
Boleh menjadi baik : Sagitarius, Capricorn atau Virgo
Paling tidak sesuai : Scorpio, Aquarius, Taurus

Virgo
August 21 - September 20
Paling sesuai : Virgo atau Capricorn
Boleh menjadi baik : Libra, Scorpio, Cancer, Leo
Paling tidak sesuai : Sagittarius, Pisces, Gemini

Libra
September 21 - October 20
Paling sesuai : Gemini
Boleh menjadi baik : Libra, Scorpio, Sagittarius, Leo, Virgo
Paling tidak sesuai : Capricorn, Aries, Cancer

Scorpio
October 21 - November 20
Paling sesuai : Pisces atau Cancer
Boleh menjadi baik : Capricorn, Virgo, Libra
Paling tidak sesuai : Aquarius, Taurus, Leo, Scorpio

Sagittarius
November 21 - December 20
Paling sesuai : Aries atau Leo
Boleh menjadi baik : Capricorn, Aquarius, Libra, Scorpio
Paling tidak sesuai : Pisces, Gemini, Virgo

Capricorn
December 21 - January 20
Paling sesuai : Taurus
Boleh menjadi baik : Aquarius, Virgo, Pisces, Scorpio, Sagittarius
Paling tidak sesuai : Aries, Cancer, Libra

So, happy hunting!

Islamic Fashion Festival 2009

gambar semasa berlangsungnya Islamic Fashion Festival 2009 baru-baru ni. Macam biasa artis kita tidak ketinggalan untuk menyertai festival ni. Artis yang paling menyerlah tak lain dan tak bukan, Wardina Safiyyah. Cantik betul baju yang dikenakan oleh Wardina ni. Pulak tu orangnya pun memang cantik. Tapi cuba korang perhatikan gambar Dilla (yang menang Malaysia’s Most Beautiful) ni macam orang Afrika je kat pic ni?





Aleeza Kasim.. Artis yg suka pakai seksi melampau...

heee teruk betul pemakaiannye..dahla public figure.....
why dia nie x kene hentam ngan pihak TV atau media cetak?





Zaman muda Siti Nurhaliza ...jadi penari & penyanyi latar je

Saturday, November 28, 2009

Azwan Ali tulis buku:Selamat tggl dunia pondan


Di dorong rasa insaf yang ada dalam diri pelakon kontroversi Malaya, Azwan Ali, pelakon ini dikatakan akan menulis sebuah buku tentang pengalaman pribadi beliau sepanjang hidupnya ini. Buku yang bakal keluar ini adalah hasil karya sendiri 100% dari Azwan Ali. Namun apa yang menjadi perhatian adalah dengan tajuk buku tersebut yang berbunyi ‘Selamat Tinggal Dunia Pondan’.

Adakah pelakon, Azwan Ali secara terang-terangan telah mengakui yang dirinya selama ini hidup dalam dunia realiti pondan seperti yang digembar gemburkan ramai pihak?

“Biarlah pembaca sendiri yangg menilai hasil tulisan saya. Yang pasti isi kandungannya sesuatu yg dinantikan. Saya sendiri dapat rasa yg kehidupan saya semakin indah sejak saya berubah. Keindahan itu hanya saya dan orang yg rapat dengan saya dapat rasakan”
Azwan Ali ada merujuk yang istilah ‘pondan’ dalam buku beliau tidak semestinya merujuk kepada gaya kehidupan beliau sebelum ini. Cuma sebagai lumrah kehidupan manusia sejagat dimana perubahan berlaku dengan rasa keikhlasan dan bukan kepura-puraan.

Lan Kristal dah nak kahwin...hantar kad kahwin



Lan Kristal atau nama sebenarnya, Mohd. Razlan Mohamed Yusof) dan juga bakal isterinya, Ain atau nama sebenarnya Nur Sheila Hassim sudah pun mula menghantar kad undangan majlis perkahwinan mereka kepada pihak media dan juga orang yang dikenali. Menurut kad undangan berkenaan, majlis diadakan di rumah Ain pada 6 Disember 2009 di Kampung Seri Aman, Batu 13, Puchong, Selangor manakala sebelah Lan diadakan pada 20 Disember di Taman Permata, Kuala Lumpur

IKLAN JAWATAN KOSONG DARIPADA KERAJAAN MALAYSIA



IKLAN JAWATAN KOSONG DARIPADA KERAJAAN MALAYSIA

Kelayakan:

1. SPM / SPMV / STAM
2. DIPLOMA DALAM APA-APA LAPANGAN (LEBIH BERPELUANG)

KELEBIHAN :

1. Kerja di bawah kerajaan
2. Gaji pokok : RM1800
3. Elaun bulanan (Cola) : RM300
4. Elaun penginapan RM300
5. Uniform: RM450
6. Dobi RM200
7. Percuma kursus mempertahankan diri
8. Kenaikan pangkat secara lantikan dari ketua unit jawatan dan mengambil ujian khas

Sekiranya berminat sila hadir pada sesi temuduga dan dikehendaki membawa kad pengenalan diri serta gambar berukuran passport pada 31 DECEMBER 2009 di Jabatan Pertahanan Awam.

Bagi yang berkelayakan uniform akan diberikan 3 pasang setiap seorang dan kelengkapan lain (lengkap) serta perlu melaporkan diri 60 hari dari surat tawaran jawatan.

SILA RUJUK LAMPIRAN DI BAWAH UNTUK JAWATAN-JAWATAN YANG DITAWARKAN :

Klik sini ..
Selamat Hari Raya Qorban & Selamat bercutii….

3 Dolls in Men's life

v1........His Daughter, 'Baby doll'


2.........His Girlfriend, 'Barbie doll'


3......His Wife, 'Panadol'

The three Dolls In a man's life are:

Thursday, November 26, 2009

Tuesday, November 24, 2009

Dah sampai ipoh belum?

Suatu hari, seorang ibu menghantar anaknya yang baru berusia 5 tahun
menaiki bas ekspres Kuala Lumpur - Kangar. Ibu itu berpesan pada pemandu
bas "Encik.. tolong tengokkan anak saya ya... Nanti kalau sampai di
Ipoh... cakap pada anak saya." Sepanjang perjalanan, si anak ini cerewet
sekali. setiap seminit dia akan bertanya pada penumpang disebelahnya..
"Sudah sampai Ipoh belom?" Hari mulai malam dan anak itu masih terus
bertanya-tanya.

Penumpang disebelahnya menjawab.. "Tidor aje la.. Belom sampai lagi ni..
nanti kalau sampai saya akan kejutkan!" Tapi si anak tidak mahu diam..
dia pergi ke depan dan bertanya pada pemandu untuk kesekian kalinya,
"Pakcik.. sudah sampai Ipoh ke belom?" Pemandu yang sudah keletihan
menjawap soalan itu berkata.. "Belom! Tidur aja la! Nanti kalau dah sampai
kat Ipoh.. pasti dikejutkan..!" Kali ini, si anak tidak bertanya lagi,
dia tertidur nyenyak sekali. Kerana suara si anak tidak kedengaran lagi..
semua orang di dalam bas lupa pada si anak, sehingga ketika sampai di
Ipoh.. tidak ada seorang pun yang membangunkannya. Hinggalah melepasi Alor
Setar.. si anak masih tertidur dan tidak bangun-bangun.
Tersedarlah si pemandu yang dia lupa membangunkan si anak. Lalu ia
bertanya pada para penumpang.. "Encik-encik dan puan-puan sekalian..
bagaimana ni.. perlukan kita hantar semula anak ini?" Para penumpang pun
merasa bersalah kerana turut melupakan si anak dan setuju menghantar si
anak kembali ke Ipoh... Maka berpatah kembalilah rombongan bas itu menuju
ke Ipoh.. Sesampai di Ipoh... si anak dibangunkan. "Nak! Sudah sampai
di Ipoh! cepat bangun!" Kata Pemandu.. Si anak bangun dan berkata.. "Oh
sudah sampai ya!" alu si anak pun membuka beg pakaiannya dan
mengeluarkan nasi bungkusnya.. Seluruh penumpang kehairanan... "Bukankah
kamu hendak turun di Ipoh?" tanya pemandu kebingungan. "Tidak lah.. mama
saya pesan.. kalau sudah sampai di Ipoh.. saya boleh makan nasi bungkus
ni!"

Berebut Ayam

Razak pergi ke sebuah restoran kegemarannya dan
memesan ayam panggang seekor..Beberapa minit kemudian pesanannya sampai... Tapi sedang dia menikmatinya makanannya.. pelayan yang lain menghampirinya dan berkata..
"Maaf, Encik... Itu sebenarnya pesanan lelaki yang ada
di sana itu. Dan ini merupakan stok ayam terakhir
yang kami ada... Maaf ya Encik." Razak menoleh ke arah lelaki yang ditunjuk, ternyata badannya besar dan gagah.. lalu berkata,"Kerana terlanjur sudah makan sedikit..jadi ayam ini milik saya. lagi pun saya juga membayarnya."
Sementara si pelayan restoran nampak kebingungan,
lelaki gagah tadi dengan wajah marah
sambil membawa pisau menghampiri Razak.


"Hai budak.. jangan sentuh lagi..!! Apapun yang akan
engkau lakukan terhadap ayam itu akan aku
lakukan juga terhadap engkau. Kalau kau potong
kakinya, aku akan potong kaki engkau.
Kalau engkau potong perutnya, aku akan potong juga
perutmu. Pendek cerita.. apapun yang engkau
lakukan, akan aku lakukan juga pada engkau."
Razak terdiam beberapa minit.. lalu perlahan-lahan
Dia mengangkat ayamnya, membawa ke mulutnya
dan menjilat bontot ayam tersebut...

Kisah Banduan yang Pintar

Ada seorang Aceh dari kabupaten Pidie, menulis surat ke anaknya yang ada dipenjara Nusa Kambangan karena dituduh terlibat GAM (Gerakan Aceh Merdeka).

Bunyinya: "Hasan, bapakmu ini sudah tua, sekarang sedang musim tanam jagung, dan kamu ditahan di penjara pula, siapa yang mau bantu bapak mencangkul kebun jagung ini?"

Eh, anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian. "Demi Tuhan, jangan cangkul itu kebun, saya tanam senjata di sana," kata si anak dalam surat itu.


Rupanya surat itu disensor pihak rumah tahanan, maka keesokan harinya setelah si bapak terima surat, datang satu peleton tentara dari kota Medan.

Tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan sibuk seharian mencangkul tanah di kebun tersebut. Setelah mereka pergi, kembali si bapak tulis surat ke anaknya.

"Hasan, setelah bapak terima suratmu, datang satu peleton tentara mencari senjata di kebun jagung kita, namun tanpa hasil. Apa yang harus bapak lakukan sekarang?"

Si anak kembali membalas surat tersebut, "Sekarang bapak mulai tanam jagung aja, kan udah dicangkul sama tentara, dan jangan lupa ngucapin terima kasih sama mereka."

Pihak rumah tahanan yang menyensor surat ini langsung pingsan.

JLO ditahan kerana anjing


GARA-GARA seekor anjing peliharaan mereka, pasangan suami isteri, Jennifer Lopez dan Marc Anthony, terpaksa berdepan dengan tindakan undang-undang apabila seorang wanita mendakwa anjing tersebut mencederakannya.

Wanita tersebut, Lisa Wilson yang merupakan seorang pramugari memfailkan saman di Mahkamah Persekutuan Brooklyn, New York.

Lisa mendakwa dia mengalami kecederaan belakang badannya apabila anjing pasangan selebriti itu, Floyd, melanggar kakinya dalam sebuah pesawat dan menyebabkan dia jatuh.

Insiden tersebut berlaku pada tahun 2006 dan dakwa Lisa lagi, kejadian itu boleh dielak jika Floyd diberikan latihan yang baik. Untuk menyokong lagi dakwaannya itu, Lisa turut mengupah seorang pakar haiwan.

"Anjing mereka ternyata sangat berbahaya dan kami akan buktikan hal itu dalam perbicaraan kami nanti," kata peguam Lisa, William Cafaro.

Sementara itu, peguam Jennifer dan Marcc turut mengupah seorang pakar haiwan dalam menilai pelakuan Floyd.

Sejarah Yang telah lama dilupakan...huhu..

Menurut buku yang ditulis oleh R.O. Windstedt nama Pahang pada mulanya ialah Inderapura. Pada suatu ketika Raja negeri Inderapura Makmur Shahbana ketika itu berhasrat menukar nama Inderapura Makmur Shahbana kepada suatu nama yang ringkas dan sedap di dengar. Beliau meminta Bendahara mencadangkan kepada rakyat jelata bahawa beliau akan memberi seuncang emas dan sepersalinan pakaian baru kepada sesiapa yang dapat memberi nama baru yang menarik. Beliau memberi tempoh selama tiga hari untuk orang ramai tampil ke istana mencuba nasib. Pada hari pertama tidak ramai yang datang ke istana. Kalau ada pun seorang dua. Raja Inderapura pula tidak berkenan. Masuk hari kedua jumlah yang datang berkali-kali ganda dari hari pertama namun semua tidak mendapat tempat di hati raja. Pada hari ke tiga datanglah dua orang sahabat karib ke istana ketika hari masih pagi benar. Ketika ditanya apakah nama yang hendak mereka berikan, kedua mereka berlumba-lumba bersuara.

“Hamba cadangkan nama Karma Sari.”
“Hamba pula cadangkan Margapura.”
“Karma Sari lebih molek.”
“Molek lagi Margapura.”
“Pilihlah Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari!”
“Margapura!”
“Karma Sari molek!”
“Molek lagi Margapura!”
“Tengkorak hang!”
“Opah hang!”
“Opah hang!”

“Sudah! Sudah!” Tiba-tiba raja Inderapura mencelah,”Dalam banyak-banyak nama yang kamu sebutkan tadi, Beta amat tertarik dengan nama yang terakir kamu berdua berikan tadi, apa tadi… haaa? Opahang! Ya… opahang! Pahang sedap nama tu mulai hari ini beta namakan negeri ini dengan nama baru iaitu Pahang.” Demikianlah kisahnya.

Identiti Pengacara Hos Mistik Khalwat Seberangi Balkoni Terbongkar


Masih segar di’ingatan kami, kira-kira 4 bulan yang lalu, kecoh dengan berita seorang pelakon lelaki drama mistik & seram yang sanggup menyabung nyawa dengan menyeberangi balkoni di tingkat lima ke rumah jiran ketika melarikan diri daripada anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Ketika itu, tiada siapa pun yang tahu akan identiti mereka berdua. Menjadi teka-teki sehingga’lah terbongkar pada hari ini.

Hairi dituduh berkhalwat dengan Ziffa, seorang penolong penerbit TV, yang juga tunangnya, di apartmen sewaan wanita itu yang terletak di Bandar Seri Damansara, Petaling Jaya, antara jam 1.35 hingga 2.07 pagi, pada 30 Mei 2009.

Hakim Syarie, Ghazali menetapkan mereka berdua didenda sebanyak RM2700 atau penjara 3 bulan atas kesalahan yang mereka lakukan. Ketika membaca’kan keputusan mahkamah, Ghazali berkata tindakan Hairi yang sanggup menyeberangi balkoni ke rumah jiran sebelah adalah merbahaya.


Sedikit sedutan kisah lalu.

Hairi dipercayai sudah beberapa kali datang ke apartmen wanita terbabit yang juga tunangnya sejak beberapa bulan lalu, sebelum ditangkap. Malah, ketika ditahan wanita terbabit hanya memakai seluar pendek dan singlet yang menampakkan tubuhnya yang seksi, selain penemuan seluar dan baju pelakon lelaki berkenaan di biliknya.

Penahanan pelakon dan penolong penerbit itu disahkan Ketua Unit Tindakan Khas (UTK) Jais, Shahrom Maarop, yang mengakui pihaknya terpaksa menanti kira-kira 10 minit sebelum wanita terbabit membuka pintu. Beliau berkata, wanita terbabit yang hanya memakai singlet dan berseluar pendek mendakwa tinggal bersendirian di apartmen itu sebelum penguat kuasa melakukan pemeriksaan dalam bilik.

Anggota penguat kuasa yang curiga dengan pengakuan wanita itu menjumpai seluar dan baju yang menunjukkan ada seorang lelaki turut tidur di situ.

Pemeriksaan lanjut mendapati ada kesan seseorang meloloskan diri melalui balkoni apartmen berkenaan yang dipercayai memasuki rumah bersebelahan,” katanya.

Bagi mengelak pelakon terbabit melarikan diri, Shahrom berkata, anggota penguat kuasa Jais bergegas mengetuk pintu apartmen bersebelahan yang dihuni beberapa lelaki warga asing.

Mereka mendapati ada beberapa warga asing dan kelibat seorang lelaki yang hanya menutup dirinya dengan kain langsir berhampiran balkoni. Penguat kuasa menjalankan siasatan terhadap lelaki terbabit yang dipercayai cuba menyamar sebagai warga asing bagi mengelak ditahan. Bagaimanapun, helah itu tidak menjadi apabila percakapan dan warna kulit pelakon itu berbeza dengan penghuni warga asing di apartmen itu,” katanya.

Selepas menyedari helah tidak menjadi, Shahrom berkata, pelakon terbabit mengaku tidur di rumah wanita yang juga penolong penerbit drama yang dilakonkannya selain mengaku mereka sudah bertunang dan akan bernikah tidak lama lagi. Pelakon terbabit turut mendakwa dia pening selepas selesai sesi penggambaran sebelum datang ke rumah tunangnya yang sebelum ini tinggal bersama seorang lagi rakan wanita di apartmen itu.

Beliau berkata, pasangan terbabit cuba merayu beberapa kali dengan memberi alasan akan berkahwin tidak lama lagi dan terbabit dengan program popular di televisyen. Bagaimanapun, Shahrom berkata, alasan itu tidak diterima kerana ikatan pertunangan bukan tiket untuk melakukan maksiat.

Yang menyedihkan, pelakon itu yang hanya membalut tubuhnya dengan kain langsir sanggup melompat ke balkoni rumah jiran untuk melarikan diri tanpa mengambil kira keselamatan diri. Begitu juga dengan penolong penerbit berkenaan yang berpakaian menjolok mata selain membenarkan tunangnya tidur di rumah itu. Kami masih menyiasat sama ada mereka sudah melakukan perkara yang ‘tidak sepatutnya’ kerana seluar dan pakaian lelaki berada dalam bilik tunangnya,” katanya.

Shahrom berkata, Jais membawa mereka pejabat agama untuk disoal siasat sebelum dibebaskan dengan jaminan.
Pasangan itu akan didakwa mengikut Seksyen 29(1) a dan b, Enakmen Jenayah Syariah Selangor

Gambar Terbaru Lisa Surihani bersama ibunya


Penyanyi Curi Telefon Bimbit di Singapura DiKenal Pasti: Mamat


Kesahihan berita ini hampir 100% kerana ada akhbar dari Singapura yang melaporkan berita ini beserta nama Mamat.

Semalam, Mamat di’laporkan di’lepaskan dengan ikat jamin seorang saudara yang menetap di’Singapura. Kes Mamat ini sedang dalam siasatan pihak polis.

Pelakon yang telefon bimbitnya di’curi mendakwa ingin menggugurkan dakwaan terhadap Mamat kerana kasihankan anak-anak beliau, namun pihak polis tidak membenarkan tindakan sedemikian.


Kami sedih melihat keadaan Mamat hari ini, sudahlah sedang dalam proses penceraian dengan isteri dek kerana orang ketiga, kini terlibat pula dalam kes kecurian.

Walaupun tuduhan yang akan di’kemukakan mungkin bersifat minor, tetapi peluang kedua yang di’berikan oleh peminat hiburan selepas titik hitam dahulu tidak di’hargai sepenuhnya oleh Mamat.

Kami doakan semoga ada jalan keluar yang lebih tenang buat Mamat

Make-up is a must for Bollywood Artist

Karisma Kapoor



Rani Mukherjee


Aishwarya Rai


Christina Aguilera

Jennifer Lopez


Beyonce
Lastly

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v

v



Jin dan Asal Usul nya...

Untuk Pengetahuan Kite Bersama....
1) Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan gelarannya
Azazil. Dicipta dari api (biru), dan telah beramal
puluh ribu tahun lamanya ..

2) Apabila Allah swt. memerintahkannya supaya tunduk
menghormati Nabi Adam, mereka telah ingkar. Allah swt.
melaknat dan perintah turun ke bumi.

Jin terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan Syaitan.

3) Jin Islam pula terbahagi kepada dua iaitu Jin
Islam( Soleh ) dan Jin Tidak Islam (Tidak Soleh ).
Syaitan yang turun kesemuanya jahat (tidak Islam).

4) Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab orang-orang
Melayu dilarang mengunakan kemenyan kerana Jin paling
suka dengan asap yang busuk. Tetapi orang-orang melayu
ini degil, suka sangat dengan asap kemenyan. Beliau
menambah, orang-orang yang suka hisap rokok itu,
adik-beradik jin lah tuu.

5) Tempat tinggal Jin seperti di awan , sungai, hutan,
lombong, laut, tempat-tempat tinggi (KLCC), tandas dan
kubur.

6) Beliau menasihat apabila in gin buang air di
perjalanan (contohnya jalan raya), perlu baca " Sala
Mun, ' Ala Sulaiman, Fil 'alamin."

Mengikut sirahnya jin sangat takut dengan Nabi
Sulaiman. Orang-orang Melayu suka sangat membaca
ucapan, "Ampun Datuk, Anak cucu tumpang lalu" Masa
bila pulak jin dapat pangkat datuk. Dan masa bila
pula, kita jadi cucu cicit jin !!!!

7) Jin tidak mengetahui akan alam ghaib, itu sebab
jika ada dukun atau bomoh yang tahu menilik-nilik
nasib, pembohong... ." Sirahnya apabila Nabi Sulaiman,
memerintahkan jin untuk membina istananya, sehingga
Nabi Sulaiman meninggal pun jin tidak perasan/tahu.
Semasa itu Nabi Sulaiman duduk di kerusinya dengan
tongkat k ayu . Dan jin tekun membuat kerja di
hadapan-nya. Sehingga anai-anai memakan tongkatnya dan
tongkat tersebut reput dan jatuh serta Nabi Sulaiman
pun jatuh, maka barulah tahu oleh jin bahawa Nabi
Sulaiman telah mangkat.

8) Manusia juga dilarang membuang air di
lombong-lombong yang airnya tenang, terutama di waktu
tengah malam. Jin suka mandi di situ, waktu itu. Di
larang juga buang air di lubang-lubang (tanah).

9) Rumah-rumah yang lama tidak berpenghuni atau rumah
yang baru siap belum duduk lagi, jin suka tinggal di
situ. Sebelum duduk rumah baru, di galakkan membaca
surah Al-Baqarah, sehingga habis. Jin lari selama 3
hari. Tidak perlu tepung tawar bagai.... orang melayu
suka sangat menepung tawar !!!

10) Jika budak menangis tengah-tengah malam, azankan 7
~ 10 kali, jika tidak bacakan ayat Kursi dengan cara 9
kali henti (tekniknya) sebab beliau pernah jumpa orang
yang di rasuk.

* Kalau rajin..Tolong sebarkan maklumat ini kepada
saudara Muslim Muslimat yang lain. Ilmu yang
bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan
bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati...



Barangsiapa yang menghilangkan satu kesusahan dunia dari seorang
mukmin, maka Allah akan menghilangkan darinya satu kesusahan di hari
Kiamat. Barangsiapa meringankan orang yang sedang kesulitan, maka
Allah akan meringankannya dari (kesulitan) dunia dan akhirat.
Barangsiapa yang menutupi (kejelekan) seorang muslim, niscaya Allah
akan menutupi (kejelekannya) di dunia dan akhirat. Dan Allah akan
menolong hamba selama dia mau menolong saudaranya." (HR. Muslim.)

Perkara remeh boleh jadi punca penceraian

Perkara remeh boleh jadi punca penceraian
TIDAK sukar untuk menyelamatkan sebuah perhubungan yang sudah lama terjalin jika tahu mencari puncanya. Bayangkan bertahun-tahun hidup dengannya, anda kerap melakukan kesilapan, daripada perkara remeh-temeh sehingga menjadi bibit yang membosankan.

Membaca atau meneliti kes perceraian yang berlaku, ia tidak hanya berpunca daripada isu besar sebaliknya perkara kecil boleh menjadi titik akhir sekali gus mengundang episod duka dalam rumah tangga.

Seperti mana kata pakar perkahwinan, masalah rumah tangga harus dilihat dalam sudut paling dalam biarpun ia hanya bermula dengan hal paling kecil tetapi boleh memberi kesan besar dalam hidup.

Ada kalanya si suami mengomel isteri selekeh, sering berkain batik dan kemeja-T lusuh apabila berada di rumah sedangkan di luar dia berdepan dengan wanita yang berpenampilan menawan sehingga ada ketikanya menjentik naluri kelelakiannya.







Jika anda tahu ‘lambaian di luar sana’ lebih membuat lelaki teruja.


Elakkan perkara yang diperkatakan ini untuk menjadi pengajaran berguna.
· Memperkecil suami di hadapan orang lain antara sedar dan tidak walaupun ia benar. Contohnya, “Suami saya kan, siang ikan pun tak tahu!”
· Mengganggu suami dengan kerap menelefon dirinya dan panggilan dibuat pada waktu yang salah sekadar memberitahu hal remeh-temeh.
· Terlalu suka mengemas rumah atau mengalihkan barang hinggakan suami tidak jumpa barang yang disimpan si isteri.
· Mengambil muka surat atau bahagian tertentu daripada akhbar dan menyusun akhbar dengan cara amat salah, hingga menyukarkan bahagian yang hendak dibaca.
· Memotong mana-mana bahagian majalah dan akhbar sehingga berlubang di sana sini manakala suami tidak sempat membacanya.
· Menyuruh suami supaya membeli itu dan ini dalam perjalanan balik dari pejabat sedangkan perancangan ke pasar atau pasar raya cuma esok atau baru ke pasar semalam.
· Tidak memberi arahan jelas kepada suami bila menyuruhnya membeli sesuatu dan kemudian menyalahkan suami.
· Membuat janji temu dan aktiviti sosial tanpa mendapat persetujuan suami sehingga kadangkala ia mengganggu perencanaan yang sudah dibuat.
· Bercakap atau bersembang di telefon dengan rakan pada waktu malam selepas jam 10 dan ketika itu, ia sepatutnya menjadi waktu istirahat anda sekeluarga.
· Menjemput tetamu ke rumah tanpa izin suami sedangkan ia waktu rehat seisi keluarga.
· Berpakaian kusut-masai dengan baju-T terkoyak dan batik lusuh selain rambut tidak terurus serta tanpa sebarang calitan mekap, membuatkan si suami muak untuk pulang ke rumah kerana tiada langsung tarikan.
· Mengambil masa cukup lama apabila bersiap seolah-olah pengantin yang begitu lambat menyiapkan diri, membuatkan suami tertunggu-tunggu dan terus tertidur.
· Sengaja atau tidak sengaja terlupa menyuruh orang gaji atau diri sendiri membasuh atau menggosok pakaian untuk hari berkenaan.
· Sengaja atau tidak menyebelahi anak-anak apabila suami ‘naik angin’ apabila mereka ke rumah rakan seharian atau berminggu-minggu tanpa mengambil tahu atau meminta pandangan suami terlebih dulu.
· Tidak suka mandi dan bersiap awal pada hari cuti. Hanya bersiap apabila diberitahu ada kenduri yang harus dikunjungi. Sebagai isteri, seharusnya sering bersiap rapi supaya sentiasa disenangi suami.
· Suka melengahkan masa apabila hendak solat berjemaah atau beribadah dengan melencong ke dapur, bilik anak-anak atau melakukan perkara lain seolah-olah meremehkan perkara berkaitan ibadah.
· Mengganggu suami yang menonton rancangan televisyen kegemarannya misalnya bola sepak. Ketika itu, ada saja kerja yang minta suami lakukan sehingga menjadi bibit percanggahan pendapat atau punca berlakunya perselisihan faham.
· Asyik bercerita mengenai diri sendiri tanpa memberi peluang pada suami untuk bercerita. Ada kalanya, suami anda juga mahukan perhatian atau berkongsi masalah dan cerita di pejabat.
· Membebel dan berleter tanpa henti mengenai hal yang amat kecil dan diulang tayang setiap hari sehingga menjadikan topik yang memang dibenci suami.
· Suka memfitnah dan menuduh suami tanpa usul periksa dengan gosip atau prejudis sehingga menimbulkan rasa bosan dan kebencian suami.
· Menceritakan hal rumah tangga kepada orang lain dan memburuk-burukkan suami, keturunan atau asal-usul suami dengan tujuan merendahkan martabat suami pada mata orang lain sama ada keluarga, jiran mahupun rakan terdekat.
· Sengaja atau tidak, gagal memasak masakan digemari suami. Bertahun-tahun hidup dengannya, sudah pasti si isteri tahu kesukaan suami atau perkara tidak digemarinya. Sebaliknya, isteri banyak menyakitkan hati suami sehingga sedikit demi sedikit, timbul kebencian di hati suami.
· Meminjamkan harta benda suami kepada orang lain tanpa kebenaran terutama barangan yang amat disayanginya.

Tuesday, November 17, 2009

Jokes: Berita Baik

"Tahun ini ada berita baik, Ayah!" ujar seorang anak yang baru saja menerima hasil keputusan SPM kepada ayahnya.

"Berita baik apa?" tanya ayahnya.

"Yang pasti Ayah tidak perlu pening memikirkan belanja saya untuk masuk ke universiti." jawab si anak.

"Apa kau lulus dengan markah yang bagus dan mendapat biasiswa?" tanya ayahnya dengan wajah yang bercahaya.

"Bukan Ayah! Saya ... tidak lulus!!" jawab anaknya dengan selamba.

Wajah Siti Nurhaliza Dari Dekat? x lawa?




rasa nyer gambar nie dah diedit...kulit siti kan mulus gebu kalu tgk dia real..mana de kulit siti mcm nie..ceyy..sapa dengki edit camnie? ish3...tp napak mcm real je kan..jgn2 pecaya..

Corporate Strip Comic









ads