Wednesday, February 25, 2009

Kami sudah bersedia


KUALA LUMPUR – Tiga artis remaja yang sebelum ini pernah membuat rayuan untuk menangguhkan penyertaan mereka dalam Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) kini memberi jaminan mereka akan mengikuti program tersebut apabila dipanggil.

Malah, ketiga-tiga artis berkenaan, Diana Danielle, 18, Aliff Satar, 19 dan Suki, 20, menyatakan kesediaan untuk mengikuti program itu pada Mac ini dengan menangguhkan semua aktiviti seni masing-masing.

Menurut ibu Diana, Norsiah Ramli, anaknya sudah cukup bersedia untuk menjalani program tersebut yang dijadualkan bermula Mac ini dengan memastikan semua kerja seninya hanya bermula pada Julai ini.

“Bagaimanapun, buat masa ini kami belum menerima sebarang surat pengesahan daripada Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN),” katanya kepada Kosmo! semalam.

Diana Danielle sebelum ini tersenarai sebagai peserta PLKN dalam Kumpulan Satu Siri 6/2009 yang perlu mendaftar pada 27 Disember 2008 tetapi dia memohon penangguhan atas alasan masih terikat dengan kontrak seni.

Turut berbuat demikian ialah Aliff dan Suki sehingga menimbulkan polemik bahawa JLKN mengamalkan pilih kasih dengan memberi kelonggaran kepada pihak tertentu walaupun telah diarahkan menyertai PLKN.

Menurut Norsiah, sebenarnya Diana memang ingin menyertai sesi pertama PLKN dulu tetapi disebabkan dua kontrak lakonan pada bulan Disember hingga Februari 2009, dia terpaksa menangguhkan penyertaan dalam PLKN.

Juara program realiti One In A Million (OIAM), Suki atau nama sebenarnya Low Sook Yee pula memberitahu, dia juga sudah bersedia untuk menyertai PLKN kali ini.

“Sejak bulan Januari lagi saya sudah beritahu bahawa saya bersedia menolak semua aktiviti seni. Cuma sekarang saya belum menerima sebarang surat untuk mengikuti PLKN,” kata Suki yang sepatutnya menyertai sesi berkenaan pada tahun 2006.

Surat Aduan utk celcom


Saya Ishak Bin Ismail ingin menyampaikan satu rahsiah rasiah kepada encik. Saya pernah melihat budak sekolah SSA iaitu Sekolah Sultan Alauddin di Bukit Besar. Saya melihat bukan dari mulut orang tetapi dari saya sendiri. Nama yg saya sebut ini encik tolong tahan dia kerana dia pernah berbuat macam-macam kes.

Nama yang pertama: Amyrul Bin Azmi dia pernah minom arak, mencuri motosikal dan bayak lagi.

Nama yg kedua : Sallehhuddin Bin sapeye, dia pernah melakukan perkara yang sama dengan Amyrul.

Nama yg ketiga : Faizal Bin Rahman dia pernah merogol, mencuri kereta dan merompak.

Nama yg keempat: Rafi Bin Rahman dia pernah merogol, mencuri lori dan memukul kereta saya sehingga pecah.

Itu saja yg saya tahu. Saya akan bayar RM1juta kalau encik ikut perintah saya mereka semua dari kelas satu UKM. Encik jangan bagi tahu yang saya yg bagi tahu encik!!!

Setika surat ini sampai ke tangan encik, encik tolong pergi sekarang itu jugak ok.

Dari Ishak Bin Ismail Kepada: encik

Makna tersirat kata2 wanita

1)Kalau pompuan kata : oklah wak,kita sembang lain kali yek.
Maknanya : dah le tu...maleh dah nak sembang ngan ko..boring!

2)Kalau pompuan kata : tak pe,saya tak kisah..
Maknanya : sape kata aku tak kisah?

3)Kalau pompuan kata : kita kawan aje lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je
Maknanya : aku memang tak nak kat ko..kalo cakap kang penyek plak muka tu..

4)Kalau pompuan kata : eh....u call ekk?i tak de receive call dari u pun...
Maknanya : memang no ko naik tapi saja aku malas nak jawap

5)Kalau pompuan kata : lain kali je la kita keluar,i bz la sekarang ni...nanti i free i call u ,kay?
Maknanya : aku tak nak keluar ngan ko,tak reti2 bahasa lagi ke?

6)Kalau pompuan kata : i sebenarnya tak la memilih sangat.
Maknanya :sape kata aku tak memilih....please. .kalo nak makan pun harap aku belanja,boleh blah la...

7)Kalau pompuan kata :i tak kisah penampilan u macamana pun
Maknanya : ya Rabbi!selekehnya pak we aku...

8)Kalau pompuan kata : lain kali kita keluar lagi ekk?i kena balik balik cepat la...ada hal...
Maknanya : inilah first and last aku keluar ngan ko...

9)Kalau pompuan kata :saya suka lelaki yg mcm ni...mcm tu..bla...bla. ..bla...
Maknanya : excuse me!ciri2 tu tak de kat ko..so..paham2 sendiri la

10)Kalau pompuan kata : u keje kat mana?as what?
Maknanya :kalo setakat keje ntah hapa2 tak payah le ngorat aku...

Baju pemberian kawan

Ramli baru pulang dari pejabatnya ketika isterinya Shima meminta maaf kepadanya..

Shima : Abang.. maaf ya, saya baru saja selesai sterika baju abang tetapi kerana terlalu panas.. lengannya hangus...

Ramli : Tak apalah... Shima masih ingatkan dalam almari, abang masih ada baju yang sama coraknya. Abang belum pernah memakainya kerana itu pemberian dari teman baik abang dari Australia dan abang sangat menyukainya.

Shima : Saya ingat bang.. nasib baik abang masih menyimpannya dan baju itulah yang saya gunting untuk menampal lengan baju yang hangus itu.

Kisah Sosej dan lembu

Ada kisah seorang anak yang diberi peluang untuk belajar di Amerika untuk dapatkan degree, tapi selepas 15 tahun, tak pernah lulus, akhirnya bapak dia dah tak sanggup lagi tanggung beban wang untuk anaknya itu, terpaksalah dia bawak balik ke Malaysia.

Sepanjang perjalanan dari airport ke rumah, bapaknya diam aje (marah la tu).

Si anak dah rasa tak best, so dia pun cari la idea untuk berbual & tunjuk pada bapak dia yang dia kat Amerika ada gain something la dgn pekembangan teknologi. So dia cakap dgn bapak dia:

Anak: Bapak tau tak, kat Amerika sekarang teknologi dah maju giler. Sekarang nak buat sosej tak payah nak sembelih lembu, buang kulit, masuk je lembu dalam machine, dah jadi sosej....

Bapak: Itu teknologi dah lapuk. Kat Malaysia lagi advance. Aku 32 tahun dulu, masukkan sosej aje dah keluar lembu sekor... menyusahkan plak tu...

Catatan Harian Suami dan isteri

Rumitnya seorang isteri, dan simplenya seorang suami...jadinya kena selalu berfikiran positif...barulah tercipta rumahku shurgaku!

BUKU HARIAN ISTERI

Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang,
dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.....

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan. Hidupku terasa bergoncang.....



BUKU HARIAN SUAMI


Hari ini REAL MADRID kalah. SIALLLLL!!!

The Don

> > An old Italian Mafia Don is dying and he calls his
> > grandson
> > to his bed.
> >
> >
> >
> > "Lissin-a me. I wanna for you to taka my chrome
> > plated
> > 38 revolver so you will always remember me."
> >
> >
> >
> > "But grandpa, I really don't lika guns.
> >
> >
> > Howzabout you leava me your Rolex watch instead?"
> >
> >
> >
> > "Shuddup an lissin. Somma day you gonna runna da
> > business.....you gonna have a beautifula wife, lotsa money,
> > a biga home and maybe a couple a bambinos."
> >
> > "Somma day you gonna comma home and maybe find you
> > wife inna bed with another man. Whadda you gonna do
> > then....... pointa to you watch and say "Times
> > up"?"

NEVER LIGHT CANDLE in AIR-CON. ROOM

>> > NEVER LIGHT CANDLE in AIR-CON. ROOM
>> >
>> > For those who sleep in the air-cond room ...........
>> > A friend of mine has passed away recently,
>> > Please read the mail below and be careful.
>> >
>> > Heard of a bad news regarding Charleine, who
>> > studied in MSMKL with some of us. She passed
>> > away last weekend due to carbon monoxide poisoning.
>> >
>> > It happened when she lighted an aromatheraputic
>> > candle for the night in a room with air-conditioning
>> > on and all windows closed.
>> >
>> > Due to lack of oxygen in the room, the burning of the
>> > candle cannot fully oxidized & thus forming dangerous
>> > carbon monoxide.
>> >
>> > Carbon monoxide will prevent oxygen exchange in the
>> > lungs, resulting the person dozing off to state of
>> > unconsciousness & eventually death in less than 1 hour,
>> >
>> > depending on the room size. I am sending this e-mail
>> > out to all of you so that you will be aware of such
>> > danger when lighting aromatheraputic candles in any
>> > unventilated rooms.

Tuesday, February 24, 2009

Org Tua dan Setan


Dahulu kala ada seorang laki-laki tua yang mempunyai benjolan besar di sebelah kanan wajahnya.
Suatu hari dia pergi ke gunung untuk memotong kayu, ketika hujan mulai turun dan angin bertiup sangat kencang, dia merasa tidak mungkin untuk pulang ke rumah, dengan ketakutan, dia mengambil tempat perlindungan di dalam rongga sebuah pohon tua. Ketika duduk meringkuk dan tak dapat tidur, dia mendengar bunyi banyak suara yang membingungkan di kejauhan yang perlahan-lahan mendekat ke arah mana dia berada. Dia berkata kepada sendiri: "Aneh sekali!" Saya menyangka saya seorang diri saja di gunung ini, tetapi saya mendengar suara banyak orang disini." Oleh sebab itu, dengan sedikit keberanian, dia mengintip, dan melihat kerumunan besar dari orang-orang yang kelihatan aneh. Ada yang berwarna merah, dan berpakaian hijau; yang lainnya berwarna hitam dan berpakaian merah; ada yang hanya memiliki satu mata; sedangkan yang lain tidak mempunyai mulut; memang, sangat tidak mungkin untuk menggambarkan berbagai macam bentuk dan keanehan mereka. Mereka menyalakan api, sehingga menjadi sangat terang seperti di siang hari. Mereka duduk dalam dua barisan yang melintang, dan mulai meminum anggur dan bergembira seperti manusia. Mereka mengedarkan cangkir minuman anggur begitu sering sehingga banyak dari mereka kelihatannya minum terlalu banyak. Salah satu setan muda bangun dan mulai menyanyikan lagu gembira dan menari; begitu juga dengan yang lainnya; beberapa dapat menari dengan baik dan yang lainnya menari dengan sangat buruk. Salah satunya berkata : "Kita sudah menikmati kesenangan yang luar biasa malam ini, tetapi saya lebih suka melihat hal-hal yang baru."

Lalu orang tua itu, hilang rasa takutnya, berpikir bahwa dia juga ingin menari, dan berkata, "Apa yang akan terjadi, terjadilah, bila karena hal ini saya harus meninggal, saya harus tetap akan menari juga," Dia menyelinap keluar dari rongga pohon dan, dengan penutup kepala yang diselipkan menutupi hidungnya dan kapak yang tergantung di pinggangnya, dia mulai menari. Setan-setan itu terlonjak kaget dan berkata, "Siapa ini?" tetapi orang tua itu berayun maju mundur, ke kiri dan ke kanan, semua kerumunan tersebut tertawa dan menikmati tarian yang dibawakan oleh orang tua itu, dan berkata: "Orang tua itu menari dengan sangat bagus! Kamu harus selalu datang dan menemani kami menari disini, tetapi, kami takut kamu mungkin tidak akan datang, jadi kamu harus memberi kami jaminan bahwa kamu akan datang." Jadi setan-setan tersebut mulai berunding sesamanya, dan, setuju bahwa benjolan di wajah orang tua itu adalah kekayaan yang pasti sangat tinggi nilainya, dan menuntut untuk diambil sebagai jaminan. Orang tua itu membalas berkata: "Saya memiliki benjolan ini selama bertahun-tahun, dan saya tidak memiliki alasan untuk berpisah dengan benjolan ini, tetapi kamu bisa mengambilnya, atau sebuah mataku, hidung atau apapun yang kamu inginkan." Lalu setan tersebut memegang benjolan tersebut, memutar dan menariknya, mengambilnya tanpa menimbulkan rasa sakit sedikitpun, dan menyimpannya sebagai jaminan bahwa orang tua itu akan kembali. Ketika hari mulai fajar, burung-burung mulai bernyanyi, setan-setan tersebut terburu-buru untuk pergi.

Orang tua itu meraba wajahnya dan menemukan bahwa wajahnya menjadi mulus tanpa ada benjolan besar lagi di wajahnya. Dia lupa akan kayu yang dipotongnya dan terburu-buru untuk pulang. Istrinya, begitu melihat dia, berteriak kegirangan dan berkata, "Apa yang terjadi denganmu?" Lalu orang tua itu menceritakan semua kisah yang terjadi padanya.

Saat itu, diantara tetangganya, ada orang tua juga yang memiliki benjolan di sebelah kiri wajahnya. Mendengan bahwa orang tua yang pertama tadi berhasil menyingkirkan kesialannya, dia berencana untuk melakukan hal yang sama, Lalu dia berangkat ke gunung dan menyelinap ke rongga pohon yang disebutkan oleh orang tua pertama dan menunggu hingga setan-setan tersebut muncul. Dengan keyakinan penuh, setan-setan tersebut datang seperti yang dikatakan, dan mereka mulai duduk, meminum anggur dan bergembira seperti sebelumnya. Orang tua yang kedua ini, ketakutan dan mulai gemetar, menyelinap keluar dari rongga pohon. Setan-setan tersebut menyambut kedatangannya dan berkata: "Orang tua ini telah datang, mari kita lihat dia menari." Tetapi orang tua yang satu ini sangat kaku dan menari tidak sebaik orang tua yang pertama, sehingga setan-setan itu berteriak: "Tarian kamu sangat jelek dan bertambah buruk dan buruk, kami akan memberikan kamu kembali benjolan yang kami ambil sebagai jaminan." Saat itu, setan yang membawa benjolan tersebut menempelkannya pada sisi wajah kanan si orang tua itu; orang tua yang sial itu akhirnya pulang kerumah dengan benjolan pada kedua sisi wajahnya.

Apakah Punca Roslin bercerai selepas 12 hari berumahtangga?


PUCHONG: “Sebagai wanita baru bergelar isteri dalam tempoh beberapa hari, saya cuba belajar dan memberikan yang terbaik,” kata Faizah Mohamad, 32, yang diceraikan jaguh badminton negara, Roslin Hashim, 34, selepas 12 hari melayari bahtera sebagai suami isteri.

Faizah yang bekerja di bahagian pentadbiran sebuah syarikat di Puchong, berkata bekas suaminya itu sebenarnya terburu-buru mengambil keputusan sedangkan kemelut melanda rumah tangga mereka boleh diselesaikan melalui perbincangan.

Dia yang ditemui wartawan Harian Metro, semalam, berkata keputusan drastik Roslin itu bukan hanya menghancurkan perasaannya, malah turut membuat ibunya tidak kering air mata sejak peristiwa itu.

Ibunya menangis saban hari, apatah lagi pendedahan mengenai perceraian itu di akhbar dan televisyen sejak Jumaat lalu.






“Keluarga saya seolah-olah dihukum bersalah sedangkan tiada sebarang kenyataan daripada kami hingga kini.


“Peristiwa sedih itu juga menyebabkan ramai pihak salah anggap berikutan berita yang dilaporkan menimbulkan kekeliruan kepada masyarakat,” katanya yang menyifatkan keputusan Roslin menceraikannya selepas 12 hari bernikah sebagai aneh.

Menurut Faizah, dia tidak pernah memaksa Roslin memilihnya sebagai isteri selain mengharapkan masalah mereka diselesaikan secara baik tanpa dihakimi melalui media.

Dalam tempoh singkat bergelar suami isteri, katanya, dia dan Roslin tidak pernah bergaduh, malah mendakwa dia tidak diajak berbincang mengenai masalah dihadapi bekas suaminya itu.

Dia berkata, dakwaan Roslin bahawa dia tidak dilayan sempurna sebagai suami selain tidak dihormati isteri adalah tidak benar.

Faizah berkata, selepas bernikah dia banyak menghabiskan masa bersama Roslin walaupun kadangkala, bekas suaminya itu terpaksa keluar kerana urusan tugas.

“Jika timbul masalah sekalipun, ia boleh dibawa berbincang secara bersemuka dan bukan dipendam dalam hati.

“Sebagai suami dan ketua keluarga, dia seharusnya membimbing atau menegur saya jika ada perkara tidak disenangi.

“Tindakan terburu-buru melafazkan talak benar-benar membuat saya tergamam sedangkan saya masih menyayanginya,” katanya.

Faizah juga menyatakan tidak pernah terlintas di hatinya akan bergelar janda selepas 12 hari bergelar isteri.

Menceritakan detik bekas suaminya melafazkan cerai pada 11 Februari lalu, kata Faizah, Roslin bersama beberapa rakan termasuk Datuk Misbun Sidek, Jailani Sidek, Rahman Sidek dan Rashid Sidek datang ke rumahnya sekitar jam 9 malam dengan alasan ingin berbincang.

Dalam pertemuan itu, ayah Faizah, Mohamad Hussin, 61, ibu, Zabidah Raamat, 56, dan abang, Zulkifli Mohamad, 35, cuba mencari jalan penyelesaian terbaik.

“Keluarga saya cuba memujuk Roslin supaya beristighfar dan berfikir panjang, namun dia tetap dengan keputusannya untuk menceraikan saya malam itu juga,” katanya.

Faizah berkata, hatinya ketika itu bergetar diikuti linangan air mata sebaik perkataan cerai talak satu itu dilafazkan.

“Saya tidak menyatakan siapa bersalah dalam soal itu, namun adalah baik jika ia dirujuk kepada pakar atau ahli agama sebelum keputusan diambil.

“Saya masih mentah dalam soal melayari rumah tangga dan berharap suami dapat memberikan bimbingan jika ada kekurangan dalam diri saya,” katanya.

Dia dan Roslin sepatutnya melangsungkan perkahwinan pada 25 Disember lalu tetapi jaguh badminton negara itu meminta tarikh terbabit ditunda pada 1 Februari walaupun ketika itu sebanyak 300 kad jemputan sudah diedarkan kepada saudara-mara dan kenalan.

“Terus terang saya katakan, pihak perempuan tidak pernah menetap atau meletakkan harga (hantaran perkahwinan), sebaliknya Roslin menawarkan hantaran RM15,000 untuk majlis itu,” katanya.

Dia kesal kerana kenyataan yang menyebut Roslin bercadang membawa isteri berbulan madu di Perth, Australia dan membeli rumah di bandar Kinrara, Puchong, tidak pernah diberitahu kepadanya.

Sejurus melafazkan cerai, katanya, Roslin tidak pernah menghubungi atau menghantar SMS kepadanya sehingga kini.

“Mujur jiran, saudara-mara dan rakan memahami masalah kami dan sentiasa memberikan sokongan. Walaupun masih bersedih, saya cuba bertenang dan menggunakan sisa kekuatan yang ada untuk meneruskan kehidupan,” katanya yang sudah memfailkan perceraian itu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya pada 20 Februari lalu.

Kes berkenaan akan didengar 23 Mac depan.

Bagaimanapun, dia hairan Roslin memfailkan perkara sama di Pejabat Pendaftar Mahkamah Syariah Kuala Lumpur kelmarin.

Sensasi:Pening aku la,...apehal mamat nie buat mcm nie..isk isk

Kisah Cinta Zack dan Azura


zura dan Zack bersahabat sejak dari kecil.. Azura dan Zack saling cinta mencintai. Setelah Besar... Zack melanjutkan pelajaran ke US dan Azura hanyalah seorang pengaggur. Tetapi mereka terus berhubung surat dan telefon.. hinggalah 2 tahun kemudian... Zack tidak lagi menghantar sebarang berita...

Azura bersedih dan selalu berdoa agar hati Zack tidak berubah...

Setelah lebih 5 tahun... barulah Zack mengirimkankan satu surat dan minta agar Azura menjemputnya di Lapangan Terbang... Azura sangat gembira dan merasakan Zack masih menyintainya...

Semasa menunggu Zack di lapangan terbang... Tiba-tiba bahu Azura ditepuk seseorang. Dan ternyata orang itu adalah seorang gadis yang putih, tinggi, seksi dan berbaju biru ketat.

"Kamu Azura kan?" tanya gadis Cun itu... Lantas menyambung... "Kenalkan aku Zakiah... . Aku ingin memberitahu bahawa engkau tidak akan bertemu lagi dengan Zack. Lupakanlah dia... .." tegas gadis tersebut

Azura pucat dan hendak menangis... "Pompuan tak guna.. dah kau rampas Zack dari aku.. Kau sakitkan hati ku lagi... " marah Azura..

Tiba-tiba gadis itu tersenyum dan menepuk bahu Azura dan berkata... .

"Bawa bertenang... ini akulah Zack! nama baruku Zakiah.. Auwwww"

Sunday, February 22, 2009

Cara terbaru penyebaran kuman HIV...bewaree

Berikut adalah artikel yang perlu
diambil perhatian sekiranya anda belum
membacanya. .. Sila baca artikel berikut
mengenai orang yang HIV positif seronok
menyebark an virus HIV. Ianya
pernah ke udara di dalam Televisyen Thai
di mana pesakit HIV ditangkap &didakwa,
tap i apa gunanya, beliau telah
merosakkan ramai orang awam yang tak
berdosa. Jadi sila berhati-hati ...
Beberapa tempat berbahaya dan
kebarangkalia n menemui jarum penyuntik
yang telah digunakan penagih

1. Di kawasan pantai. Apabila anda
berjalan di pantai sila pakai selipar
atau kasut, ada penagih dadah yang
melakukan aktiviti di tepi pantai
danmenimbu s jarum penyuntik di
dalam pasir. Penyun tik ini kemudiannya
terde dah akibat ombak.

2. Di kawasan permainan kanak-kanak.Satu
lagi kawasan pilihan penagih.T erdapat
kes di Australia di mana kanak-kanak yg
tak berdosa telah tercucuk jarum
penyuntik apabila
beliau turun daripada papan lunsur
&kemud iannya didapati HIV positif.

3. Di panggung wayang. Sila pastikan
kerusi yg anda duduki. Kes yang terjadi
apabila seorang perempuan duduk di
kerusi beliau dan terasa sesuatu benda
mencucuk. Beliau berdiri
dan mendapati ada penyuntik dan nota
berbunyi 'Welcome to the real world, you
are now HIV positive' .Doktor telah
memeriksa jarum tersebut & mengesahkan
ianya terdapat virus HIV. Ianya berlaku
di Hawai jadi berhati-hati ... ...

4. Di Georgia & Florida , ada kes
menunjukkan pesakit HIV meletakkan
penyun tik di dalam tempat mengembali
kan syiling, mesin air minuman...jadi
pa stikan bila anda membeli air
atau kandi, perhatikan betul-betul tempa
t mengembalikan w ang syiling...
.mungk in terdapat jarum penyuntik
didalam nya.


5. Di restoran Burger King, pesakit HIV
yang juga pekerjanya meleta kkan sedikit
darah di dalam burger & mencampurkan
deng an mayonis dan salad. Ianya seperti
sos. Jadi cuba jangan pesan burger
dengan mayonis & sos Order di tempat lain.

Ini adalah nyawa anda. Sila 'foward'
maklumat ini sebanyak mungkin kepada
orang lain, especially orang yang anda
cintai, anak anda dan sesiapa saja...

Thanks to edward rantai..

Gambar Bogel Elizabeth Wong

Jangan cepat percaya - lihat,dengar selidik dulu ....janganlah melihat dari dalam tempurung.

Ada pihak yang menyarankan supaya di ISA kan sahaja Elizabeth Wong sedangkan bukannya dia sengaja bergambar bogel yang sebenarnya tidak bogel. Tahniah kepada PDRM kerana meminta pertolongan Interpol untuk mengesan bekas teman lelakinya Hilmi Hazimin Malek. Ini menunjukkan PDRM sentiasa menjalankan tugasnya dengan begitu dedikasi sekali.

Isu hangat gambar bogel Elizabeth Wong yang amat disensasikan sehingga perletakan jawatan Elizabeth Wong sebenarnya bukanlah gambar beliau berbogel pun. Cuma gambar Elizabeth Wong tengah tidur yang diambil secara curi oleh bekas teman lelakinya. Gambarnya pun agak pudar mungkin diambil dari handphone berkamera yang pixelnya rendah.

Kalau diingat pada zaman awal 90 an dulu ada gambar pelakon wanita Za..tuuutt bergambar bogel dengan sengaja .Tapi usah dikenang kerana artis tersebut sudah bertaubat . Cuma si budak Mia anak pontianak tu lagi masih muncul dengan gambar-gambar hangatnya. Serta rasanya gambar Azizah Mahzan yang berbangga berpeluk dengan "adik"nya tu lagi hangat kot..

Mungkin kerana menjaga maruahnya, Elizabeth Wong sanggup letak jawatan ADUN Bkt Lanjan sehingga terpaksa buat pilihanraya semula. Adakah Elizabeth Wong terpedaya dengan agenda-agenda tertentu atau saja jer ... hanya dia sendiri yang tau.Kemungkinan baki gambar yang dalam simpanan bekas teman lelakinya ada yang lebih hangat.

Hilmi kemana kau Hilmi, janganlah menghilang dan tiba-tiba muncul dengan sumpah laknat pula dah la...

Sotong berkepala manusia

Indonesia memang banyak benda pelik-pelik

PADANG - Peristiwa aneh ternyata sempat terjadi saat Ita (42) warga Jalan Berok I No 48, Kelurahan Berok Nipah, Kecamatan Padang Barat, Kota Padang, Sumatera Barat, memasak gurita yang kemudian diketahui memiliki kepala seperti manusia.

Kepada okezone Ita menuturkan, peristiwa aneh berawal saat dia sedang memasak gurita tersebut dalam kuali minggu 4 Januari 2008 kemarin siang. Saat itu, tiba dia mendengar suara seperti tangisan bayi.

"Saya dengar suara mengeak-ngeak seperti suara bayi, saya kira itu anak tetangga tapi itu tidak mungkin karena tetangga tidak ada yang memiliki bayi," ujarnya kepada okezone, Senin (5/1/2009).

Pada mulanya Ita tidak menghiraukan suara tersebut, namun makin lama suara itu semakin keras. Ita mencari-cari dari mana suara tersebut, dan ternyata saat dirinya masuk ke dapur suara itu semakin keras terdengar. Dia tersentak saat mengetahui suara tersebut berasal dari kuali tempat dia memasak gurita itu.

"Saya makin terkejut kepala gurita itu muncul ditengah kuali mirip orang minta tolong dan begerak-gerak, bahkan saya perhatikan lagi ternyata kepalanya mirip manusia," ujarnya.

Gurita aneh tersebut diberi nama Siti Nurbaya oleh pemiliknya. Sayang, binatang yang sempat menghebohkan warga sekitar ini akhirnya mati setelah direbus.(teb) (mbs)


Gambar Rihanna dibelasah teman lelakinya Christ Brown


Gambar Rihana penyanyi R&B yang dipukul oleh teman lelakinya, Chris Brown. Gambar menunjukkan kecederaan di bibir Rihana dan di pipinya.

Kes Rihana dipukul ini menyebabkan konsertnya di Kuala Lumpur yang ditaja oleh Celcom ditanggguh kepada tarikh yang belum diputuskan lagi.

Konsert Rihana di Kuala Lumpur sebelum ini ditentang keras oleh PAS kerana dikatakan menyokong Amerika sedangkan kempen Boikot Israel hangat diperkatakan ketika ini.

Rihanna dan chris brown

Imej baru awie



Rokers popular Awie muncul dalam majlis pelancaran filem Dimensi Cinta dengan imej baru. Lihatlah rambutnya ala-ala anak muda gitu.

Agaknya imej ini yang dibawakan untuk watak dalam filem itu. Kalau berlakon dalam filem yang lain wataknya, kenalah lain juga penampilannya.

Yalah sebagai artis, pastilah kena sentiasa tampil dengan kelainan. Kalau asyik kekal imej yang sama sahaja, nanti orang bosan pulak.

Macam mana gaya terbaru Awie ni? Pada usia yang mencecah 41 tahun Awie masih lagi bergaya.

Kisah perempuan miskin, lembu tua dan Gaza

Lokasi kisah benar ini berlaku di salah sebuah daerah di Yaman dan ianya terjadi dalam bulan Januari lalu.
Kisah penderitaan dan keperitan yang dilalui oleh penduduk Gaza tersebar ke seantero dunia. Semua marah, benci, kesumat dan mendidih pedih. Lebih banyak yang terasa sayu dan terharu apabila kanak-kanak kecil nan comel menjadi korban muntahan peluru dan darah membasah bumi tanpa henti.
Tragedi dasyhat ini juga sampai juga ke pengetahuan seorang perempuan tua yang hidup miskin di salah sebuah kampung di Yaman. Sama seperti orang lain, dia juga turut sedih dan pilu sehingga berjurai air mata.
Lantas suatu hari, dia berazam sedaya upaya untuk cuba membantu sekadar mampu. Kebetulan, 'harta' yang dia ada hanyalah seekor lembu tua, terlalu uzur, kurus dan sudah tidak bermaya.
Dengan semangat tinggi dan perasaan simpati amat sangat, dia berhajat menyedekahkan lembunya itu kepada penduduk Gaza lalu berjalan kaki dari rumah pergi ke salah sebuah masjid di Yaman sambil memegang lembu tunggal kesayangannya itu.
Kebetulan hari itu Jumaat dan para jemaah sudah mengerumuni pekarangan masjid untuk melaksanakan ibadat tersebut.
Ketika itu, betapa ramai yang memerhati dan menyorot mata melihat gelagat perempuan tua nan miskin dengan lembunya yang berada di sisi luar masjid. Ada yang mengangguk, ada yang menggeleng kepala. Tanpa kecuali ada juga yang tersenyum sinis malah terpinga-pinga melihat perempuan miskin itu setia berdiri di sisi lembunya.
Masa berlalu, jemaah masjid walaupun khusyuk mendengar khutbah imam namun sesekali memerhati dua mahkhluk tuhan itu. Perempuan dan lembu itu masih di situ tanpa ada cebis rasa malu atau segan diraut wajah.
Setelah imam turun dari mimbar, solat Jumaat kemudiaannya dilakukan, biar dibakar terik mentari dan peluh menitis dan memercik di muka, perempuan dan lembu tua itu masih lagi di situ.
Sebaik selesai sahaja semua jemaah solat dan berdoa, tiba-tiba perempuan itu dengan tergesa-gesa mengheret lembu itu betul-betul di depan pintu masjid sambil menanti dengan penuh sabar tanpa mempedulikan jemaah yang keluar. Ramai juga yang tidak berganjak dan perasaan ingin tahu, apa bakal dilakukan oleh perempuan tua itu.
Tatkala keluar imam masjid, perempuan tua itu bingkas berkata :" Wahai imam, aku telah mendengar kisah sedih penduduk di Gaza. Aku seorang yang miskin tetapi aku bersimpati dan ingin membantu. Sudilah kau terima satu-satunya lembu yang aku ada untuk dibawa ke Gaza, beri kepada penduduk di sana."
Gamam seketika. Imam kaget dengan permintaan perempuan itu namun keberatan untuk menerima. Ya, bagaimana nak membawa lembu tua itu ke Gaza, soal imam itu. Keliling-kelalang para jemaah mula bercakap-cakap. Ada yang mengatakan tindakan itu tidak munasabah apatah lagi lembu itu sudah tua dan seolah-olah tiada harga.
"Tolonglah...bawalah lembu ini ke Gaza. Inilah saja yang aku ada. Aku ingin benar membantu mereka," ulang perempuan yang tidak dikenali itu. Imam tadi masih keberatan.Masing-masing jemaah berkata-kata dan berbisik antara satu sama lain. Semua tertumpu kepada perempuan dan lembu tuanya itu.
Mata perempuan tua yang miskin itu sudah mula berkaca dan berair namun tetap tidak berganjak dan terus merenung ke arah imam tersebut. Sunyi seketika suasana.
Tiba-tiba muncul seorang jemaah lalu bersuara mencetuskan idea:" Tak mengapalah, biar aku beli lembu perempuan ini dengan harga 10,000 riyal dan bawa wang itu kemudian sedekahkanlah kepada penduduk di Gaza.
Imam kemudiannya nampak setuju. Perempuan miskin yang sugul itu kemudian mengesat-ngesat air matanya yang sudah tumpah. Dia membisu namun seperti akur dengan pendapat jemaah itu.
Tiba-tiba bangkit pula seorang anak muda, memberi pandangan yang jauh lebih hebat lagi:"Apa kata kita rama-ramai buat tawaran tertinggi sambil bersedekah untuk beli lembu ini dan duit itu nanti diserahkan ke Gaza?"
Perempuan itu terkejut, termasuk imam itu juga. Rupa-rupanya cetusan anak muda ini diterima ramai. Kemudian dalam beberapa minit bidaan itu pun bermula dan ramai kalangan jemaah berebut-rebut menyedekahkan wang mereka untuk dikumpulkan.
Ada yang membida bermula dari 10,000 ke 30,000 riyal dan berlanjutan untuk seketika. Suasana pekarangan masjid di Yaman itu menjadi riuh, apabila jemaah membida 'bertubi-tubi' sambil bersedekah.
Akhirnya lembu tua, kurus dan tidak bermaya milik perempuan tua miskin itu dibeli dengan harga 500,000 riyal (sekitar RM500,000.00)!
Semua melalui bidaan para jemaah dan orang ramai yang simpati dengan penduduk Gaza termasuk niat suci perempuan miskin itu. Paling manis, setelah wang itu diserahkan kepada imam masjid itu, semua sepakat membuat keputusan sambil salah seorang jemaah bersuara kepada perempuan tua itu.
"Kami telah membida lembu kamu dan berjaya kumpulkan wang sejumlah 500,000 riyal untuk memiliki lembu itu.
"Akan tetapi kami telah sepakat, wang yang terkumpul tadi diserahkan kepada imam untuk disampaikan kepada penduduk Gaza dan lembu itu kami hadiahkan kembali kepada kamu," katanya sambil memerhatikan perempuan tua nan miskin itu kembali menitiskan air mata...gembira.
Tanpa diduga, Allah mentakdirkan segalanya, hajat perempuan miskin itu untuk membantu meringan beban penderitaan penduduk Palestin akhirnya tercapai dan dipermudahkan sehingga berjaya mengumpulkan wang yang banyak manakala dia masih lagi terus menyimpan satu-satunya 'harta' yang ada. Subhanallah.
Justeru, iktibarnya ialah segala niat murni yang baik sentiasa mendapat perhitungan dan ganjaran Allah apatah lagi ianya datang daripada hati kecil seorang yang miskin yang mahu membantu umat islam yang menderita akibat dizalimi rejim zionis israel biarpun diri serba payah dan serba kekurangan.-

Kisah Ibu terjahat didunia

> > 20 tahun yang lalu saya melahirkan seorang bayi laki-laki, wajahnya
> > comel tetapi nampak bodoh. Ali, suamiku memberinya nama Yusri. Semakin
>
> > lama semakin nampak jelas bahawa anak ini memang agak terkebelakang.
> > Saya berniat mahu memberikannya kepada orang lain saja supaya
> > dijadikan budak atau pelayan bila besar nanti. Namun Ali mencegah niat
> buruk itu.

> Akhirnya
> > terpaksa saya membesarkannya juga. Pada tahun kedua kelahiran Yusri,
> > saya pun melahirkan pula seorang anak
> > perempuan yang cantik. Saya menamakannya Yasmin. Saya sangat
> > menyayangi Yasmin, begitu juga Ali. Seringkali kami mengajaknya pergi
> > ke taman hiburan dan membelikan pakaian anak-anak yang indah-indah...

> > Namun tidak demikian halnya dengan Yusri. Ia hanya memiliki beberapa
> helai
> > pakaian lama. Ali berniat membelikannya, namun saya selalu melarang
> dengan
> > alasan tiada wang. Ali terpaksa menuruti kata saya. Saat usia Yasmin 2
>
> > tahun, Ali meninggal dunia. Yusri sudah berumur 4 tahun ketika itu.
> > Keluarga kami menjadi semakin miskin dengan hutang yang semakin
> bertambah.
> > Saya mengambil satu tindakan yang akhirnya membuatkan saya menyesal
> seumur
> > hidup. Saya pergi meninggalkan kampung kelahiran saya bersama Yasmin.
> Saya
> > tinggalkan Yusri yang sedang tertidur lelap begitu saja.
> >
> > Setahun.., 2 tahun.., 5 tahun.., 10 tahun.. berlalu sejak kejadian
> itu.
> > Saya menikah kembali dengan Kamal, seorang bujang. Usia pernikahan
> > kami menginjak tahun kelima. Berkat Kamal, sifat-sifat buruk saya
> > sepertipemarah, egois, dan tinggi hati, berubah sedikit demi sedikit
> > menjadi lebih sabar dan penyayang. Yasmin sudah berumur 15 tahun dan
> > kami menyekolahkan dia di sekolah jururawat. Saya tidak lagi ingat
> > berkenaan Yusri dan tiada memori yang mengaitkan saya kepadanya.
> > Hinggalah le satu malam, malam di mana saya bermimpi mengenai seorang
> > anak.Wajahnya segak namun kelihatan pucat sekali. Dia melihat ke arah
> > saya. Sambil tersenyum dia berkata, "Makcik, makcik kenal mama saya?
> > Saya rindu sekali pada mama!"
> > Sesudah berkata demikian ia mulai pergi, namun saya menahannya,
> > "Tunggu..., saya rasa saya kenal kamu. Siapa namamu wahai anak yang
> > manis?"
> > "Nama saya Yusri, makcik."
> > "Yusri...? Yusri... Ya Tuhan! Benarkah engkau ni Yusri???"
> >
> > Saya terus tersentak dan terbangun. Rasa bersalah, sesal dan pelbagai
> > perasaan aneh yang lain menerpa diri saya pada masa itu juga.
> > Tiba-tiba terlintas kembali kisah yang terjadi dulu seperti sebuah
> > filem yang ditayangkan kembali di kepala saya. Baru sekarang saya
> > menyedari betapa jahatnya perbuatan saya dulu. Rasanya seperti mahu
> mati saja saat itu.
> > Ya, saya patut mati..., mati..., mati... Ketika tinggal seinci jarak
> pisau
> > yang ingin saya goreskan ke pergelangan tangan, tiba-tiba bayangan
> > Yusri melintas kembali di fikiran saya. Ya Yusri, mama akan
> > menjemputmu Yusri, tunggu ya sayang!...
> > Petang itu saya membawa dan memarkir kereta Civic biru saya di samping
>
> > sebuah pondok, dan ia membuatkan Kamal berasa hairan. Beliau menatap
> wajah
> > saya dan bertanya,
> >
> > "Hasnah, apa yang sebenarnya terjadi? Mengapa kita berada di sini?"
> > "Oh, Kamal, kau pasti akan membenciku selepas saya menceritakan hal
> > yang saya lakukan dulu," Aku terus menceritakan segalanya dengan
> > terisak-isak... Ternyata Tuhan sungguh baik kepada saya. Ia memberikan
>
> > suami yang begitu baik dan penuh pengertian. Selepas tangisan saya
> > reda, saya keluar dari kereta dengan diikuti oleh Kamal dari belakang.
>
> > Mata saya menatap lekat pada gubuk yang terbentang dua meter dari
> > hadapan saya. Saya mula
> teringat
> > yang saya pernah tinggal dalam pondok itu dan saya tinggalkannya,
> Yusri..
> > Yusri... Di manakah engkau?
> >
> > Saya meninggalkan Yusri di sana 10 tahun yang lalu. Dengan perasaan
> > sedih saya berlari menghampiri pondok tersebut dan membuka pintu yang
> > diperbuat daripada buluh itu... Gelap sekali... Tidak terlihat sesuatu
>
> > apapun di dalamnya! Perlahan-lahan mata saya mulai terbiasa dengan
> > kegelapan dalam ruangan kecil itu. Namun saya tidak menemui sesiapapun
>
> > di dalamnya. Hanya ada sehelai kain buruk yang berlonggok di lantai
> > tanah. Saya mengambil seraya mengamatinya dengan betul-betul... Mata
> > mulai berkaca-kaca, saya mengenalim potongan kain itu . Ini adalah
> > baju buruk yang dulu dipakai oleh Yusri setiap hari...
> >
> > Beberapa saat kemudian, dengan perasaan yang sangat sedih dan
> > bersalah, sayapun keluar dari ruangan itu... Air mata saya mengalir
> dengan deras.
> > Saat itu saya hanya diam saja. Sesaat kemudian saya dan Kamal mulai
> > menaiki kereta untuk meninggalkan tempat tersebut. Namun, saya melihat
>
> > seseorang berdiri di belakang kereta kami. Saya terkejut sebab suasana
>
> > saat itu gelap sekali. Kemudian terlihatlah wajah orang itu yang
> > sangat kotor. Ternyata ia seorang wanita tua. Saya terkejut lagi
> > apabila dengan tiba-tiba dia menegur saya. Suaranya parau.
> >
> > "Heii...! Siapa kamu?! Apa yang kamu mahu?!"
> >
> > Dengan memberanikan diri, saya pun bertanya, "Ibu, apakah ibu kenal
> dengan
> > seorang anak bernama Yusri yang dulunya tinggal di sini?"
> >
> > Ia menjawab, "Kalau kamu ibunya, kamu adalah perempuan
> > terkutuk!!Tahukah kamu, 10 tahun yang lalu sejak kamu meninggalkannya
> > di sini, Yusri terus menunggu ibunya dan memanggil, 'Mama..., mama!'
> > Kerana tidak tahan
> melihat
> > keadaannya, kadang-kadang saya memberinya makan dan mengajaknya
> > tinggal bersama saya.
> >
> > Walaupun saya orang miskin dan hanya bekerja sebagai pemungut sampah,
> > namun saya tidak akan meninggalkan anak saya seperti itu! Tiga bulan
> > yang lalu Yusri meninggalkan sehelai kertas ini. Ia belajar menulis
> > setiap hari selama bertahun-tahun hanya untuk menulis ini untukmu..."
> > Saya pun
> membaca
> > tulisan di kertas itu... "mama, mengapa mama tidak pernah kembali
> lagi...?
> > mama marah pada Yusri, ya? mama, biarlah Yusri yang pergi saja, tapi
> > mama harus berjanji mama tidak akan marah lagi pada Yusri." Saya
> > menjerit histeria membaca surat itu. "Tolong bagi tahu.. di mana dia
> sekarang?
> Saya
> > berjanji akan menyayanginya sekarang! Saya tidak akan meninggalkannya
> > lagi!
> > Tolonglah cakap...!!!" Kamal memeluk tubuh saya yang terketar-ketar
> > dan lemah."Semua sudah terlambat (dengan nada lembut). Sehari sebelum
> > kamu datang, Yusri sudah meninggal dunia. Dia meninggal di belakang
> > pondok ini.tubuhnya sangat kurus, ia sangat lemah. Hanya demi
> > menunggumu ia rela bertahan di belakang pondok ini tanpa berani masuk
> > ke dalamnya. Dia takut apabila mamanya datang, mamanya akan pergi lagi
>
> > apabila melihatnya ada di dalam sana... Dia hanya berharap dapat
> > melihat mamanya dari belakang pondok ini... Meskipun hujan deras,
> > dengan keadaannya yang lemah ia terus berkeras menunggu kamu di sana.
> > Dosa kamu tidak akan terampun!" Saya kemudian pengsan dan tidak ingat
> > apa-apa lagi. Semoga menjadi pelajaran bagi kita sebagai orang tua
> > ataupun bagi yang akan berkahwin. Janganlah menyalahkan apa yang sudah
>
> > diberikan oleh Allah. Tetapi hargailah apa yang diberikan oleh Allah.
> > Dan cuba bersabar.Kerana DIA tidak akan memberikan sesuatu apapun
> > dengan sia-sia.

>>Moral of the story - sayangi orang di sekitar anda. kita tidak tahu siapa yang benar benar menyayangi kita............

Cool Hollywood make up















Roslin Hashim Kahwin 12 Hari, Bercerai


Inai masih merah di tiga jari kiri, namun takdir menentukan jodoh jaguh badminton negara, Roslin Hashim, 34, dengan Faizah Mohamad, 32, tidak panjang.

Pasangan pengantin baru itu yang bernikah pada 30 Januari lalu cuma sempat melayari bahtera rumah tangga selama 12 hari apabila mereka bercerai pada 11 Februari lalu.

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Begitulah yang dirasai Roslin kerana perceraian itu terjadi ketika dia sedang bersiap-siap menghadapi kejohanan badminton Terbuka India pada bulan depan, apatah lagi kedua-duanya belum sempat menikmati detik manis berbulan madu.

Ketika ditemui, Roslin berkata dia melafazkan cerai pada isterinya atas kerelaan sendiri di rumah ibu bapa mentuanya di Puchong, Selangor, sekitar jam 10.50 malam di hadapan mereka.

“Tiada sesiapa memaksa saya melafazkan cerai. Cuma sebelum lafaz itu keluar dari mulut saya, ayah mentua minta saya fikir dulu kerana mereka tidak nampak kami bersengketa, tapi saya yang hidup bersama anaknya lebih memahami mengapa saya membuat keputusan itu.

“Saya hanya melafazkan talak satu kepada dia. Sejak berpisah saya tidak berjumpa lagi dengan dia. Saya pun sudah kembali hidup di rumah bujang saya sebelum ini di Wangsa Maju,” katanya.

Agak berat untuk Roslin menceritakan mengapa perceraian itu terjadi kerana ia terlalu peribadi. Cuma apa yang boleh dikata selepas tiga hari menjadi suami, dia mulai berasa tiada keserasian.

“Selepas tiga hari, saya mula terfikir ke arah mana rumah tangga saya ini. Sebabnya, saya terasa seperti tidak dilayan seperti suami, tiada hormat pada saya tetapi saya masih beri dia peluang.

“Selepas seminggu melihat keadaan tidak berubah, saya sedar rumah tangga saya tidak boleh diselamatkan lagi,” kata Roslin yang merancang berbulan madu bersama isteri di Perth, Australia.

Roslin dan Faizah mengikat tali pertunangan pada 1 November lalu dan jika mengikut perancangan, pasangan itu sepatutnya berkahwin pada 25 Disember tahun lalu. Bagaimanapun, ia terpaksa ditunda kepada 1 Februari kerana Roslin perlu bersiap menghadapi Terbuka Malaysia dan Korea 2009.

Majlis persandingan di rumah pihak perempuan diadakan pada 1 Februari lalu, manakala bertandang di rumah keluarga lelaki di Kampung Sirih, Kota Bahru, Kelantan, pada 8 Februari iaitu tiga hari sebelum Roslin dan Faizah berpisah. Hantaran untuk Faizah RM15,000.

Sebagai memenuhi tanggungjawab sebagai suami, kata Roslin, dia sudah pun membeli sebuah rumah di Bandar Kinrara, Puchong, Selangor, dan projek itu dijangka siap pada pertengahan tahun ini.

“Saya membeli rumah itu pun kerana mahu berdekatan dengan kediaman mentua. Lagipun ia tidak jauh dengan tempat latihan badminton saya di Bukit Jalil. Memanglah tidak sabar untuk saya menghuni rumah itu bersama seorang isteri, tetapi lain pula yang terjadi,” katanya.

Bagi Roslin, kenyataan dibuat tidak bermaksud untuk memalukan sesiapa, apatah lagi keluarga bekas isterinya itu, namun sebaliknya dia rasa begitu tertekan dengan dilema dihadapi kerana masih ramai terutama peminat badminton serta rakan taulan mengucapkan selamat pengantin baru padanya.

“Kebelakangan ini ke mana-mana saya pergi, ramai yang ucap selamat pengantin baru pada saya. Saya hanya mampu tersenyum dan membalas terima kasih di atas ucapan itu. Hakikat di sebaliknya, ramai yang tidak tahu saya sudah bercerai dan hanya menjadi suami tidak sampai pun dua minggu.

“Saya harap dengan kenyataan ini, masyarakat memahami situasi yang saya hadapi. Tiada orang berkahwin untuk bercerai, tetapi sebagai insan kita tidak dapat menolak qada dan qadar Allah.

“Ujian ini sudah tertulis untuk saya menghadapinya, bagaimana untuk saya mengelak,” katanya.

Roslin yang berasal dari Kota Bahru, Kelantan, menjadikan keluarga Jailani Sidek sebagai keluarga angkatnya. Selepas melafazkan cerai, dia terus menghubungi Jalani memberitahu apa yang terjadi.

“Saya buntu sangat selepas apa yang terjadi pada diri saya. Syukurlah Jalani dan abangnya, Datuk Misbun Sidek menghormati keputusan saya dan minta saya bertenang,” katanya.

Sementara itu isteri Jalani, Raja Azmi Raja Sulaiman turut bersedih terhadap apa yang terjadi kepada Roslin. Tekanannya juga dirasai kerana selain menjadi perancang perkahwinan, dialah yang menjadi orang tengah menemukan Roslin dengan Faizah hingga kedua-duanya bersedia untuk berkahwin.

“Dua tiga hari ini fikiran saya turut terganggu kerana ada pihak menuduh saya tersalah mencari jodoh buat Roslin. Soal jodoh, kita cuma mengaturkan kerana mana kita tahu kaca dan permata.

“Sudah tersurat jodoh Roslin pendek, kita terima saja apa yang ditentukan Ilahi,” katanya.

Di sebaliknya, Roslin belum pasti bilakah dia dan pasangannya akan ke mahkamah kerana esok baru dia akan berjumpa peguam bagi memaklumkan perceraian itu

Ekin loya dan mual...tanda2 kehamilan?



Khabarnya ketika berada di sana, Ekin merasa mual dan loya tekak. Kenapa agaknya? Apakah itu tanda-tanda buah cinta pertama mereka sudah terhasil?

Sebenarnya pemilik nama sebenar Nora’asikin Rahmat merasa mual apabila penduduk di sana menjadikan hidangan khinzir sebagai makanan harian mereka.


“Saya rasa loya tekak apabila melihat penduduk di sana makan daging khinzir pada waktu pagi, petang dan malam.

“Disebabkan susah hendak mencari makanan yang halal, kami terpaksa meredah ke sana ke mari untuk mencari kedai makanan yang halal.

“Sudahlah sejuk dan terpaksa memakai baju sebanyak tiga lapis, maka sudah tentulah perut akan terasa lapar setiap waktu.

“Saya turut mengalami masalah selesema semasa berada di sana. Namun, saya tetap gembira kerana berpeluang bercuti dan berbulan madu di Korea,” akui Ekin.

Mengakui kenyataan Ekin itu, lantas membuatkan Mawi timbul dengan idea untuk membuka sebuah restoran di sana.

Beritahu Mawi, dia dan Ekin menghadapi kesukaran untuk mengisi perut yang lapar, apatah lagi cuaca sejuk sedang melatari negara romantis itu.

“Pernah jugalah saya terfikir untuk mengusahakan restoran masakan Melayu di sana, disebabkan saya sendiri berdepan dengan pengalaman sukar untuk mencari makanan yang halal.

“Saya juga ada menyuarakan idea ini kepada salah seorang wakil Tourism Malaysia.

“Saya agak terkejut jugalah kerana diberitahu oleh Tourism Malaysia bahawa tahun lepas sahaja, seramai 80,000 rakyat Malaysia bercuti ke Korea.

“Mungkin kedatangan rakyat kita ke negara itu akan menunjukkan peningkatan dari semasa ke semasa,” jelasnya.

Memey penyebab Abby tarik Diri



NAMPAKNYA kisah kontroversi yang melanda diri pelakon muda ini belum lagi reda. Belum pun habis isu khalwat yang melanda dirinya dan aktor Norman Hakim, kisah ‘ketegangan’ antara Memey dan aktres Abby Abadi nampaknya terus diperkatakan.

Setelah dituduh sebagai perampas dan pemusnah rumahtangga, kali ini Memey dikatakan menjadi punca utama bekas isteri Norman itu menarik diri dari membintangi filem arahan Eddie Pak atau nama Islamnya, Mohd Aliff Najmi Abdullah berjudul Dimensi Cinta.
Meskipun tiada sebarang perjanjian dibuat, Abby kononnya telah dilamar untuk menjayakan filem usahasama Harian Inovatif Sdn Bhd (HISB) dengan kerjasama Syarikat Sunday To Sunday Services Sdn Bhd (STSS) tahun lalu, namun setelah pihak produksi turut menawarkan satu watak untuk Memey di dalam filem itu, ia dikatakan menjadi antara salah satu punca yang membuatkan Abby tawar hati untuk menjayakan filem tersebut.

“Saya dapat tahu tentang dia ingin tarik dari hanya menerusi akhbar saja. Malah, saya tahu tentang tawaran yang diberikan kepadanya itu juga hanya menerusi laporan pihak media.
“Jadi, saya memang tidak tahu mengapa dia menolak tawaran ini. Hanya pihak produksi saja yang mungkin tahu perkara sebenar. Sejujurnya, saya tiada masalah bekerja dengan sesiapa pun,” ujar Memey yang ditemui pada majlis pelancaran filem tersebut di Bukit Kiara, hari ini.

Pengarah filem itu, Eddie juga menyangkal isu kononnya Abby menarik diri daripada filem itu gara-gara kehadiran Memey yang turut diundang berlakon di dalam filem tersebut.

“Kita sebenarnya belum ikat kontrak secara rasmi dengan Abby. Sebenarnya, pada peringkat awal dulu, memang pihak produksi ada menawarkannya menjayakan filem ini setelah dia hadir pada majlis pra-pelancaran filem ini tahun lalu.

“Kami ada ajak dia menghadiri ‘casting’, tetapi dia tidak datang. Jadi perkara itu hilang begitu saja, bukan disebabkan perkara lain,” kata Eddie.

Menurut Memey, dia ditawarkan untuk turut membintangi filem ini pada November tahun lalu, namun ketika itu dia tidak memberikan sebarang kata putus memandangkan sedang berdepan dengan ‘episod hitam’ yang melanda dirinya.

“Waktu itu, saya memang ’senyap’ seketika kerana kes tersebut. Tetapi setelah perkara itu beransur surut dan mereka pula tidak henti-henti menghubungi saya, itu yang membuatkan saya terima tawaran itu.

“Lagipun, inilah peluang untuk saya beraksi buat pertama kalinya di layar perak. Sudah lama saya nantikan peluang ini sebenarnya.

“Mungkin ada yang beranggapan saya dipilih kerana kontroversi itu, tetapi saya lebih suka melihat perkara ini dari sudut positif. Saya tidak mahu mempersoalkan tujuan sebenar mereka mengambil saya.

“Saya anggap ini adalah rezeki,” kata pelakon kelahiran Kota Tinggi, Johor ini.

Melissa Maureen Mengandung

HAI, sekarang memang musim artis kita mengandung. Macam musim durian gamaknya. Selain Erra Fazira, Aleya, Rosma dan Dynaz, Diva dapat tahu, satu lagi pasangan selebriti yang sedang menanti kelahiran cahaya mata ialah Malique dan Melissa Maureen.

Selepas bernikah di Bali, Indonesia pada 8 Ogos tahun lalu, Melissa kini dikatakan sedang mengandungkan bayi sulung mereka.

Khabar gembira itu disampaikan sendiri oleh teman baik Malique, Joe Flizzow baru-baru ini.

Barangkali Joe tidak bermaksud untuk membocorkan berita gembira itu kepada media, tetapi Joe mungkin berfikir bahawa rakan media sudah mengetahui tentang berita tersebut.

Bagaimanapun, Joe tidak memberitahu tentang usia kandungan bayi pelakon cantik Melissa. Sebaliknya dia hanya menyatakan yang Malique dan Melissa kini menanti detik bahagia menjadi ibu bapa

Gay started at 13

i was 13 at the time and i went to my friends house... i slept over and well me and him were talking and touching each other... he grabbed my cock and i grabed his... later when we got older we discovered oral sex... we played paper rock sizzors to see who goes first.. i lost and to tell you the truth i lost on purpose =] i grabbed his cock and i shoved it in my mouth and i sucked his cock really hard... he was moaning a lot and the moaning got harder and harder... then a big load of semen went in my mouth i was like what the fuck was that!!! i spit it out and then it was my turn to get my cock sucked... i then knew why he was moaning so hard which i did too. now i get but fucked every day i i but fuck him every day... we have the same sized cock so thats fun... im looking for someone who wants to do it with me... someone that has a bigger cock than my friend... i am talkng to some tall guy and some really muscular guy that look like they can fuck me hard... the two guys are friends and we hang out together after school... hopefully i convince them to fuck me =] i cant wait to see if they do it!!! im not gay its just that i love having a boner in my ass or mouth... its kinda wierd... maybe ill grow out of thiis stuff... is this stuff normal??

Erti Tidur Sama Wanita

Menurut survei yang dilakukan oleh Charles Yulivan Silalahi ...
mengenai Survei KEPUASAN ...

Berikut hasil survei terbaru yang menganalisa tingkat kepuasan pria saat
"tidur"
bersama wanita menurut majalah FaHaM :

1. Tidur dengan wanita cantik : Bangga 1/2 mati
2. Tidur dengan PSK : Mahal 1/2 mati
3. Tidur dengan wanita jelek : Stress 1/2 mati
4. Tidur dengan wanita Hyper : Cepat 1/2 mati
5. Tidur dengan pacar : Nafsu 1/2 mati
6. Tidur dengan istri : mending pura pura mati
7. Tidur dengan istri orang : Nafsu gak mati mati ( yakin deh ... )
8. Tidur dengan istri tentara : Sudah pasti mati !

Sebarkan ke seluruh dunia, tapi jangan sampai ketauan istri ....

Huehehehehehehehehe hehehe ............ ......... .......... ......... ...

Tuesday, February 17, 2009

Update..

Hi all readers...
Aku busy la keblakangan nie..
aku byk mende nak update..
tp jgn risau memember aku sume ader update..

so if korang bosan,
korang leh masuk blog yg dah update..
kandungannye lebih kurang my-sensasi la jugek...

www.my-haayaa.blogspot.com (hiburan dan mcm2)

lagi

www.mama-cantik.blogspot.com

lagi

www.xeroc.blogspot.com (her personal blog)

lagi

www.my-awesome.blogspot.com (ada unsur2 blue sket)

kalau korang bosan2...
kat blog derang ni ada mcm2 yg menarik jugak..

Perkahwinan Que Haidar dan Linda







Linda mahu anak segera




DITEMUI selepas tamat majlis pernikahan dan resepsi persandingan pelakon popular, Que Haidar, 30, dan guru tari terkenal, Linda Jasmine, 37, yang diadakan di Restoran Bora Ombak, Ampang, Sabtu lalu, riak gembira jelas terpancar pada raut wajah kedua-dua mempelai.

Walaupun kelihatan penat, Que dan Linda tidak mampu untuk menyembunyikan isi hati bergelar raja sehari, lantaran keesokan harinya mereka mula menjalani kehidupan bersama-sama sehingga ke akhir hayat.


Que dan Linda tidak henti-henti menguntum senyuman manis. Rupa-rupanya senyuman manis pada bibir mereka punya maksud tersurat dan tersirat.


Linda tanpa berselindung mengakui tidak sabar untuk menimang cahaya mata hasil perkongsian hidupnya bersama Que.

Barangkali ada peminat yang terkejut. Sedangkan Linda diketahui umum sebagai seorang jurulatih tari yang memerlukan dirinya untuk bergerak bebas, apatah lagi bidang tarian menjadi cinta sejatinya sejak dari dahulu lagi.


"Saya memang hendak ada anak," jawab Linda ringkas sambil tersenyum manis apabila diajukan pertanyaan oleh pihak media.

Beritahu Linda, walaupun selepas bergelar isteri, dia tetap akan meneruskan kehidupan seperti biasa, bergelar guru tari, namun perihal anak memang tidak pernah terlepas dalam direktori hidupnya.

"Insya-Allah, kalau boleh saya hendak anak dalam masa yang terdekat, tanpa perlu dirancang atau ditunggu-tunggu lagi.


"Soal kerjaya saya sebagai seorang guru tari dan kalau mengandung selepas ini, rasanya ia boleh diaturkan.

"Saya berserah semuanya kepada Yang Maha Esa. Saya harap tidak akan ada sebarang masalah kelak," jelasnya sambil mengerling manja ke arah Que.

Que dan Linda dinikahkan oleh jurunikah dari Kampung Melayu, Ampang, Abu Sapian Jasin pada pukul 5.50 petang di restoran itu.

Linda menerima mas kahwin sebanyak RM1,101 dan senaskhah al-Quran sebagai hantaran.


Sebagai balasan pula, Linda menghadiahkan suaminya sebentuk cincin.

Que sendiri tidak mampu daripada menyembunyikan keterujaan bergelar seorang bapa, apatah lagi dia kini sudah bergelar 'bapa segera' kepada Qalif Khan yang berusia lapan tahun.

Tidak dinafikan, bukan mudah untuk Que menjaga seorang kanak-kanak. Ditambah dengan tidak berpengalaman mengendalikan telatah kanak-kanak yang sukar dijangkakan, namun ia tidak menjadi penghalang kepada Que.


Anak kelahiran Felda Taib Andak, Kulai Johor itu dengan jujur menjelaskan, sebelum ini dia pernah duduk dan berbincang dengan Linda tentang perangai dan personaliti sebenar Qalif.

"Saya bercerita, malah bertanya kepada Linda cara-cara untuk menguruskan Qalif.

"Secara peribadi, saya melihat Qalif merupakan seorang kanak-kanak yang bijak dan baik.

"Biasalah, kalau kanak-kanak nakal, itu sudah menjadi lumrah dan tidak mampu untuk disangkal lagi. disebabkan kenakalannya, dia pandai membuatkan saya terhibur.

"Saya juga berfikir tentang pelajaran Qalif di sekolah dan bagaimana untuk menguruskan Qalif apabila dia sudah dapat adik baru nanti. Bermacam-macam rancangan sudah ada dalam kepala saya dan Linda.

Memang saya sudah bersedia untuk ada anak. Dengan kehadiran Qalif dan kemungkinan dengan kelahiran anak saya dan Linda nanti, pasti kehidupan saya akan menjadi lebih bermakna," balas Que atau nama sebenarnya Tengku Iskhan Shah Tengku Haidar yang tampil segak dan bergelar raja sehari.

Kemesraan tiga beranak itu memang terlihat sendiri, tanpa perlu dibuat-buat. Saat pihak media mewawancara Que dan Linda di pelamin, Qalif datang menerpa ke arah mereka sambil duduk di tengah-tengah pasangan mempelai.


Paling melucukan, apabila tiba saat Linda dan Que mahu mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak penaja, malah terfikir-fikir pihak lain yang menaja agar tidak ketinggalan walaupun satu pihak, tiba-tiba Qalif bersuara dalam nada bersahaja.


"Macam mana dengan saya pula?," soal Qalif sambil disahut hilaian tawa hadirin dan pihak media.

Que dan Linda sendiri sudah tergelak besar mendengar ayat Qalif yang juga mahukan perhatian.

Pantas Que menjawab: "Terima kasih juga kepada Qalif."

Linda pula sempat memohon maaf secara terbuka kepada Qalif yang seakan-akan terasa diabaikan untuk tempoh dua minggu, kerana dia sibuk mengadakan persiapan untuk bergelar raja sehari.

"Qalif banyak bersabar dengan saya selama ini. Dengan saya yang berkejar-kejaran ke sana ke mari, memastikan persediaan untuk perkahwinan ini.

"Dia macam tidak dapat cukup perhatian," akui Linda enggan berselindung.

Sepantas kilat kata-kata Linda dijawab oleh Qalif: "Untuk sepuluh hari sebenarnya."

Begitulah kemesraan Que, Linda dan Qalif, yang masing-masing mula mengerti mereka akan bernaung dalam satu institusi kekeluargaan untuk selama-lamanya.

Jalani hidup seperti biasa

Lantaran jadual kerja yang menunggu kedua-duanya selepas ini, namun beritahu Linda, dia dan Que sentiasa memastikan dapat meluangkan masa untuk bersama-sama.

Bahkan Linda memberitahu, tiada sebarang perancangan untuk dia mengurangkan aktiviti seni hanya semata-mata telah bergelar isteri, memandangkan kehidupannya memang sentiasa terisi dan sibuk.

Linda juga perlu menguruskan studio, tanpa melupakan tanggungjawab terhadap anak tunggal kesayangannya itu.

"Kalau ada tawaran kerja, sayang pula hendak tolak rasanya. Cuma ia bergantung kepada keadaan. Kalau selepas ini kerja kurang pun, saya tidak kisah.

"Sebab saya boleh habiskan masa untuk rumah tangga dan studio," ungkap Linda yang cukup seronok bergelar isteri kembali kerana selepas ini, dia bukan sahaja tidak lagi keseorangan, malah ada tempat untuk bergantung dan mengadu.

Perhubungan mereka terjalin agak pantas. Menjelang konsert akhir AF6, kedua-duanya mulai rapat. Maka, mereka bermula ingin mencambah cinta yang terlahir dalam jiwa masing-masing.

Linda menghuraikan, dia amat selesa dan gembira saat dapat bersama dengan pelakon yang terkenal membawakan watak jahat itu.

"Sebenarnya saya tak pernah terfikir langsung untuk jatuh hati, tetapi ia datang secara semula jadi.

"Dia tanya tentang perkahwinan dan kemudiannya subjek semakin kerap dibincangkan, lalu keakraban kami terjadi begitu pantas," akui Linda yang sebelum ini bergelar ibu tunggal dan bersendirian hampir lima tahun.

Berbalik soal majlis perkahwinan Que dan Linda, resepsi yang berlatar belakang putih melambangkan kesucian, menjadi pilihan utama kedua-dua mempelai.

Dilangsungkan dalam atmosfera romantis apatah lagi hari mereka diijabkabul dan duduk di singgahsana indah sebagai raja sehari, merupakan Hari Valentine, maka resepsi itu menjadi lebih signifikan kepada pasangan mempelai.

Semasa pengantin mula hendak melangkah masuk ke pekarangan Bora Ombak, hadirin dihiburkan dengan alunan gamelan yang cukup mendamaikan, ditambah dekorasi pelamin dan suasana sekitarnya yang bertemakan ala taman di Bali.

Resepsi persandingan Que dan Linda yang dihadiri 400 tetamu di kalangan keluarga dan sahabat handai, turut diserikan dengan persembahan nyanyian rangkaian lagu memikat jiwa yang didendangkan oleh Amylea, Farhan dan Riz, yang juga merupakan anak didik Linda semasa di Akademi Fantasia (AF).

Antara artis yang turut hadir ialah Linda Onn, Dafi, Nana, Rosma dan Khai, Lufya, Ajai, Vanidah Imran dan Rashidi Ishak.

Resepsi perkahwinan di sebelah pihak Que pula akan diadakan 15 Mac nanti di Dewan Felda Taib Andak, Kulai dengan menampilkan konsep di raja.

Sebelum menutup bicara, Que dan Linda sempat menitipkan kata-kata agar peminat tidak lupa hendak mendoakan kesejahteraan dan kerukunan rumah tangga mereka.

"Terima kasih kepada semua pihak yang mendoakan untuk kami. Harap perhubungan kami ini akan berkekalan buat selama-lamanya," ucap Que dan Linda serentak sambil mereka menggenggam dengan erat tangan masing-masing.

Kisah Suami Isteri

Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk, "Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".

"Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.

"Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.

"Betulakan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.

"Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.

"Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang kerumah. Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halaman terang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapur Akob mendapati tong gas juga penuh.

Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya "Awak minta tolong pada siapa...?".

"Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumah kita, bertanya kenapa saya menangis. Saya ceritakan segala-galanya kepadanya. Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".

"Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur dengannya".

" Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

"Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!"

Sunday, February 8, 2009

Jennifer Aniston masih Angaukan Bradd Pitt


NAMPAKNYA Jennifer Aniston belum terlepas daripada bayangan bekas suaminya, Brad Pitt.

Dalam temu bual terbaru dengan majalah Marie Claire, Aniston dilaporkan mengakui bahawa dia masih lagi menyimpan rakaman suara romantis Pitt.

"Saya ada menyimpan rakaman suara kekasih pertama, kedua dan suami saya. Seronok, ia seumpama menyimpan semua surat-surat cinta kami," lapor akhbar The Sun berdasarkan temu bual Marie Claire itu.

Menurut Aniston, rakaman suara yang disimpan itu bagaikan kepingan surat cinta yang cukup indah dan berbau rayuan.

Pitt dan Aniston bercerai pada tahun 2005, setelah melalui tempoh perkahwinan manis selama lima tahun. Ketika Pitt sedang berbahagia dengan Angelina Jolie dan anak-anak mereka pada masa ini, Aniston dilihat masih lagi tercari-cari lelaki yang sesuai untuk memulakan kehidupan berkahwin semula.

Aniston, yang ketika ini masih tidak pasti mengenai hubungannya dengan John Mayer, mengakui masih sulit melepaskan kenangan-kenangan cerita cintanya.

Sementara itu, Aniston yang bakal merayakan ulang tahun pada 11 Februari ini, seringkali dikejutkan dengan beberapa berita gurauan daripada teman-teman baiknya.

Antara berita kelakar itu termasuklah kononnya ada bekas kekasihnya sebelum ini lelaki gay.

Hal ini tentu mengejutkan Aniston, tetapi dia masih rasional dan tidak mempercayai gurauan berkenaan.

"Saya selalu mendengar daripada teman-teman bahawa bekas kekasih saya gay. Tak percayalah. Mana mungkin, sebab dengan setiap lelaki-lelaki itu, kami memiliki hubungan yang baik dan sangat indah," katanya.

Pernikahan Aziz M Osman tidak sah


KUALA TERENGGANU - Gara-gara mengaku dirinya masih anak dara, perkahwinan seorang ustazah, Nor Radhiah Ramli, 23, dengan pengarah dan pelakon, Aziz M. Osman, 47, pada Ogos tahun lalu diisytiharkan tidak sah oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam.

Pengakuan itu dibuat Nor Radhiah semasa hari pernikahan dengan Aziz pada 16 Ogos tahun lalu yang menyatakan: "Saya adalah seorang anak dara dan saya sekarang tidak menjadi isteri sesiapa dan tidak di dalam edah sesiapa.''

Sedangkan menurut Ketua Hakim Syarie, Datuk Ismail Yahya, pengakuan itu ditandatangani wanita tersebut hanya 20 hari selepas perkahwinan dengan suaminya yang terdahulu dibatalkan Mahkamah Rendah Syariah pada 28 Julai tahun lalu.

"Ini bermakna Nor Radhiah tidak menjalani tempoh edah selepas perkahwinan dengan bekas suaminya itu disahkan batal oleh mahkamah.

"(Sepatutnya) sebagai akibat berlakunya persetubuhan syubhat antara Nor Radhiah dan suami terdahulu, diwajibkan ke atas pemohon (Nor Radhiah) beredah tiga kali suci mulai 28 Julai itu,'' katanya ketika membuat keputusan itu semalam.

Karpal: Anwar tak layak jadi pemimpin PKR




ANWAR IBRAHIM

--------------------------------------------------------------------------------



PULAU PINANG - Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh menyifatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak memimpin parti itu kerana mempromosi budaya lompat parti.

Karpal yang juga anggota Parlimen Bukit Gelugor turut mengecam ketua pembangkang itu kerana perbuatannya itu (mempromosikan budaya lompat parti).

"Anwar Ibrahim harus bertaubat kerana perbuatannya. Pakatan Rakyat (PR) sepatutnya memohon untuk mendapatkan seorang pemimpin yang baru bukannya pemimpin yang mengamalkan budaya ini," tegasnya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media di pejabatnya di sini bagi mengulas laporan polis oleh Pemuda UMNO berhubung kenyataannya untuk mengemukakan saman terhadap Sultan Perak Sultan Azlan Shah berhubung peralihan kuasa di negeri itu.

Karpal turut menegaskan bahawa Anwar harus menjawab banyak persoalan terhadap kekecohan yang berlaku dalam PR hari ini. - Bernama

Thursday, February 5, 2009

Lawak Santai kita

Saya Masih MB- Nizar (ketegaq betoi)


IPOH - Biarpun mendapat arahan istana supaya meletak jawatan berkuat kuasa serta-merta, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin masih berdegil untuk melepaskan jawatan Menteri Besar Perak.

Beliau berkeras akan terus menjalankan tugas ketua eksekutif negeri sementara rayuannya didengar oleh Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Pada sidang akhbar di kediaman rasmi Menteri Besar Perak di sini petang semalam, Mohammad Nizar menafikan beliau menolak titah Sultan atau ingkar terhadap janjinya kelmarin untuk mematuhi apa juga keputusan baginda.

"Saya bukan ingkar atau tolak titah Sultan, cuma saya merayu Sultan (agar) mengikut ketetapan dalam Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak.

"Saya dengan rendah hati mohon derhaka dengan berkata kepada baginda 'patik sebagai MB dan pemimpin kerajaan, mohon tidak letak jawatan','' katanya pada sidang akhbar itu.

Raisuddin(bapa siti sarah) kahwin di siam dgn gadis 22 thn


KUALA LUMPUR - "Selama ini saya anggap kami adik-beradik tetapi tak sangka dia sanggup tikam saya dari belakang."

Demikian luahan pilu seorang peniaga apabila gagal dalam permohonannya di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dekat sini semalam untuk membubarkan perkahwinan anaknya dengan penyanyi dan pelakon 1980-an, Raisuddin Hamzah secara farakh.

Suberi Abdullah, 48, yang datang bersama ahli keluarganya juga terkilan dengan bapa penyanyi genit Siti Sarah itu yang melarikan anaknya untuk berkahwin di Thailand.

Namun, kemarahannya sedikit reda apabila anaknya, Siti Fatimah, 22, berjumpa dan mencium tangannya sebelum beredar meninggalkan mahkamah bersama Raisuddin.

Terdahulu dalam prosiding semalam, Hakim Wan Mahyuddin Wan Muhammad menolak permohonan pengesahan nikah oleh Raisuddin, 52, dan isteri atas alasan mahkamah tidak mempunyai bidang kuasa untuk memutuskan kedua-dua kes itu.

Beliau memerintahkan pasangan itu memfailkan permohonan pengesahan pernikahan mereka di Mahkamah Tinggi kerana ia membabit isu poligami.

Wednesday, February 4, 2009

Tawaran bilik dari RM38.80 di Genting

KUALA LUMPUR - Kepada anda yang ingin menginap di pusat peranginan Genting Highlands sambil berjimat, tunggu tawaran pakej sewa bilik dari semurah RM38.80 semalam mulai 13 Mac ini.

Ia sempena Pameran Pelancongan Antarabangsa Persatuan Agensi Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (MATTA Fair) 2009 yang berlangsung tiga hari bermula tarikh itu.

Jurucakap Genting Highlands Resort dalam satu kenyataan semalam berkata, pakej itu termasuk penginapan dua hari satu malam serta sarapan untuk dua orang.

Selain itu, mereka juga menawarkan pakej serendah RM98.80 untuk penginapan dua hari satu malam beserta sarapan dan tiket taman tema untuk dua orang.

Melalui pameran itu juga, kad tambah nilai Genting Holiday bernilai RM100 akan dijual RM85 manakala untuk nilai RM300 pula akan dijual serendah RM255.

Kad tersebut sah digunakan di pusat peranginan tersebut.

Selain itu, pelanggan akan menerima baucer percuma Room Bonanza apabila membeli mana-mana pakej bilik dan kad tambah nilai Genting Holidays.

Fasha Sandha Perokok..



ngape la liar sgt pompuan nie
heran aku

Keluarga Pocong Dibakar sampai hangus


KOTA TINGGI - Keresahan penduduk sekitar bandar Kota Tinggi terutama di Kampung Tembioh di sini dianggap sudah berakhir apabila kelima-lima 'ahli keluarga pocong' yang dijumpai baru-baru ini dibakar di tanah perkuburan Islam Kampung Makam kira-kira pukul 10 pagi semalam.

Penduduk terpaksa menggunakan minyak petrol dan kayu api kering untuk membakar kain-kain kapan lembap yang masih kuat berbau kapur barus itu satu demi satu di tapak bakar sampah dalam kawasan perkuburan tersebut.

Hanya kira-kira 20 orang berada di kawasan itu termasuk pegawai daripada Jabatan Kesihatan, Majlis Agama Daerah dan jawatankuasa Masjid Kampung Makam manakala beberapa orang wanita sekadar melihat upacara itu dari jarak kira-kira 70 meter.

Selepas proses pembakaran selesai, abu-abu daripada pembakaran itu dibiarkan sahaja di situ.

Seorang penjaga tanah perkuburan itu, Othman Markan, 39, berkata, kerja-kerja membakar pocong tersebut dilakukan pada awal pagi semalam sebaik mendapat arahan Jabatan Agama daerah.

"Semua berjalan lancar, tiada ada apa-apa masalah semasa pembakaran dibuat,'' katanya ketika ditemui semalam.

ads