Saturday, October 6, 2007

Lawak Pendek

MENANTU TERENGGANU (MT): MOK...KALU MOK GI KEDAA... TOLONG BELI 'KETANG' 4 KILO........NANTI KITO BAYAR
MENTUA KELANTAN (MK) : BEREEEHHH.....
SELEPAS MENTUA PULANG DARI KEDAI......................
MT : LOOOO.... BAK PO MOK BELI 'UBI KETANG'(ubikentang)... BANYOK-BANYOK NI....
MK : TADI MU KATO BELI KETE(ubi kentang).....PAH TU KETE MANO PULAKKKK...
MT : BUKANG UBI 'KETANG'.... KITO SURUH BELI'KETANG'..... HOK ADA SEPIT......(ketam)...
HIDUP NIE KENE SOKMO SENGEH2..BARU AHH TRILL BEB!!
-------------Sad ending
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami :: Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah..
----------Kutu Lepak
kat sebuah kg, terdapat sekumpulan remaja yang suka lepak. Sorang name Ali, Budin dan Ciko. Aktiviti depa ni, menyebabkan mate tok imam kat kg tu tak senang. Pada satu hari, tok imam tu datang nak tarbiyah depa ni. Maka berlakulah pentekaran kecil antara dua golongan tersebut. Nak di pendekkan cite, tok imam tu mencabar mangkuk 3 ekor ni ke surau. Si Ali berkata "tok ingat kami ni jahil sangat ke? takpa kami buktikan yang kami bukan nye jahil seperti yang disangkakan". Maka pegilah tiga ekor tu ke surau. Tok imam menyuruh Ali untuk azan. Ali pun tanpa berlengah terus je "allahtaala... allahtaala..". maka terselahlah kejahilan Ali. Bila nak sembahyang je, tok imam td angkat takbiratulikram... . angkat sekali tak kusyuk g.. angkat 2 kali tak kyusyuk g.. masuk je kali yang ketiga.. budin panggil tok imam " tok duduk kat belakang, biar saye je yang imam" tok imam pun undur le kebelakang. Budin pun angkat le takbiratul ikram... allhahuakbar... . maka si makmum pun ngikut le si Budin ni... tiba-tiba Budin pusing ke belakang dan berkata" tengok tok sekali jee!!" maka terserlah kebodohan si Budin. Tok imam pun meminta si ciko lak untuk jd imam. si ciko ni tidak lah pulak nak menolak. die terus je jd imam solat tersebut.. bermulalah dari takbir sampai le abis sembahyang. sip ade wirid dan doa laie... punye lah raspek tok imam kat si ciko niii.. mase tengah dok sembang tok imam memuji leee si ciko nii.. make dengan bongkaknye si ciko berkata " tu belum ambil wuduk laie tu"

No comments:

Post a Comment

ads